ח"כ אורית סטרוק
ח"כ אורית סטרוקצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בראשית החודש שמענו שבית המשפט המחוזי בחיפה שוקל לשחרר ממעצר את אחד ממבצעי הלינץ' בעכו, בו נפצע קשה מור ג'נאשווילי. מור הפך לסיעודי, אבל בית המשפט המחוזי בחיפה שוקל ברצינות לשחרר את מי שפגע בו אנושות.

לפני שבוע שמענו על החלטת בית המשפט בעניינו של מחבל שעומד לדין על הצתת רכב של יהודי תושב שכונת שמעון הצדיק בירושלים: בעודו עומד לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים, שוחרר המחבל לביתו, בשכנות צמודה ממש ליהודי בו ניסה לפגוע, ובית המשפט מאפשר לו להמשיך ללכת לבית הספר כאילו כלום.
ביום ששי האחרון קראנו על רוצחיו של יגאל יהושע הי"ד מלוד. גם אותם - רוצחים שעומדים לדין על רצח - שוקל בית המשפט המחוזי לשחרר ממעצרם לפני תום ההליכים.

אתמול התבשרנו שמחבל נוסף, תושב לוד, שעמד על גשר בלוד וממנו רגם באבנים מכוניות יהודיות ואף ניפץ את חלונותיהן - נתפס, הועמד לדין בבית המשפט המחוזי, אבל באופן תמוה גם הוא שוחרר לביתו והשופט מאפשר לו ללכת יום יום לבית הספר.

והיום, יום אחד בלבד אחרי פיגוע נוסף בצומת גוש עציון, היום התקיים דיון בערעור על החלטה הזויה של בית המשפט הצבאי בעניינו של המחבל שרצח את אליאב גלמן הי"ד באותו מקום ממש. בית המשפט הצבאי פיקפק בכוונות הרצח של אותו מחבל, והחליט לייחס לו עבירת "הריגה" בלבד. היום התקיים דיון בערעור על ההחלטה המזעזעת והמסוכנת הזו.

הגעתי לבית המשפט לתמוך במשפחת גלמן במאבקה הצודק והחשוב למען כולנו. שום דבר לא יחזיר להם את אליאב הי"ד, אבל החלטה נכונה בערעור תחזיר לנו את ההרתעה שאבדה, ויחד אתה גם את הכבוד הלאומי ואת תחושת הצדק.

באתי לתמוך גם בארגון "חוננו", ובעו"ד חיים בלייכר שפועל מטעם הארגון כמייצג של המשפחות השכולות, ועושה כל מאמץ משפטי אפשרי, ממש הופך כל אבן, כדי להשפיע על החלטות ופסיקות בתי המשפט במאבק בטרור.

הגעתי לבית המשפט הצבאי במחנה עופר בעיקר משום שלמרבה הצער מתוך הכנסת אי אפשר להשפיע, כנראה, על התנהלות השופטים, שנדמה שהם יושבים במגדל-השן המשפטי מתוך ניתוק מוחלט ממה שקורה בשטח. פעם אחר פעם ביקשתי מח"כ מירב בן ארי, יו"ר הועדה לבטחון הפנים, שתזמין גם את נציגות בתי המשפט לדיונים המתקיימים בועדה, דיונים בהם עולה ביתר שאת הצורך במענה נחוש לטרור הפלסטיני ולפיגועים הלאומניים של ערביי ישראל. התשובה, נכון לעכשיו, היא: העדר סמכות.

אז אם השופטים לא מגיעים אלינו לכנסת, לשמוע את נבחרי ושליחי הציבור - נגיע אנחנו אליהם. נשב בדיונים באולמות בתי המשפט, ובעצם ישיבתנו בהם נביע את זעקת הציבור הדורש שמערכת המשפט שלנו לא תהיה מנותקת מהמערכה הלאומית והבטחונית בה אנו עומדים ועמה אנו מתמודדים. בעצם נוכחותנו בדיוני בתי המשפט נאמר לשופטים: רדו ממגדל השן, רדו אל צומת גוש עציון, אל הגשר בלוד, אל שכונת שמעון הצדיק, אל הפרעות בעכו, ואל הפרעות המתחדשות בנגב. מדינת ישראל זקוקה גם לכם במאבקה בטרור, אל תכבלו את ידיה, ואל תשמטו את הקרקע מתחת רגליה.