קמפיין משפט נתניהו
קמפיין משפט נתניהוצילום: מסך

פרסום ראשון: רשות המסים דרשה להסיר את "סעיף 46", ההופך את התרומות למוכרות לצרכי מס, מקמפיין מימון ההמונים למען הוצאות משפט נתניהו.

לאחר שהחל קמפיין מימון ההמונים פנתה רשות המסים לרואה החשבון של עמותת "מוסרי" המנהלת את כספי הקמפיין, ודרשה ממנו שלא להעניק קבלות לתורמים עם סעיף 46.

במייל ששלח רו"ח ארז אורעד, מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים, לרו"ח "'מוסרי" הוא כתב: "בהמשך לשיחתנו הטלפונית הובא לידיעתי כי העמותה שבנדון מתרימה לכאורה עבור קמפיין גיוס המונים למשפט נתניהו תוך מתן קבלות שלא כדין לכאורה לזיכוי ממס לפי סעיף 46 עבור תרומות לקמפיין".

בעקבות דרישות רשות המסים הוסר סעיף 46 מהתרומות לקמפיין משפט נתניהו, כך שמעתה והלאה התרומות לא תהיינה מוכרות לצרכי מס.

בנוסף, רשות המסים דרשה מעמותת "מוסרי" לחדד את מטרות העמותה ובעקבות הדרישה פרסם הבוקר ינון מגל את הציוץ הזה בטוויטר: "בהמשך לקמפיין מימון משפט נתניהו ובעקבות בקשת רשות המיסים, עמותת מוסרי מבהירה כי כל סכום שנתרם עבורה משמש למטרות העמותה - הגנה על זכויות האדם ותיקון עוולות על פי תורת ישראל ומתוך אמונה שהאדם נברא בצלם אלוקים וזאת באמצעות מחקר, פרסום וניהול מאבקים ציבוריים סיוע לנפגעים, חינוך והסברה".

במכתב ששלח עורך הדין של העמותה, מיכאל ליטווק, לרשות המסים הוא הדגיש כי העמותה "החלה את קמפיין גיוס ההמונים, לאחר בירור מעמיק והתייעצות רחבה עם עורכי דין ורואי חשבון, אשר הבהירו לה כי בהתאם למטרותיה המאושרות 'סיוע לנפגעים, תיקון עוולות ומאבקים ציבוריים'. קמפיין מימון המונים תואם את מטרות העמותה והוא נעשה בהתאם להוראות הדין".

מעמותת מוסרי נמסר: "כפי שהבהרנו לאורך כל הדרך הקמפיין יעשה בצורה חוקית ובהתאם לחוק. לאחר שיחה עם אנשי רשות המיסים סוכם שתורמי הקמפיין הנוכחי לא יהיו זכאים להטבת מס. נמשיך לפעול בהתאם להוראות כל חוק רלוונטיות כמו שאנחנו פועלים שנים רבות".