סרטון הקמפיין של ש"ס
סרטון הקמפיין של ש"סצילום: דוברות

סרטון של מפלגת ש"ס ששיתף יו"ר המפלגה אריה דרעי, יחד עם חברי הכנסת של המפלגה, מעורר סערה ברשתות החברתיות.

בסרטון נצפים ילד ואמו כשהם נאלצים להצטמצם בקניות בסופרמרקט בעקבות עליית המחירים והמס הגבוה שהטילה הממשלה על משקאות ממותקים ומוצרים חד פעמיים.

דרעי שיתף את הסרטון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ממשלה שמרעיבה ילדים - אין לה זכות קיום". ח"כ משה אבוטבול הוסיף: "הלוואי ובממשלה היו מסתכלים לילד הזה בעיניים.. השר דרעי חילק אז תלושים, ושרי הממשלה כיום תלושים. לצערנו אנו נראה רבבות סרטונים כאלו של המציאות הכואבת בגלל הממשלה העיוורת ונטולת הראיה הרוחבית של כלל הציבור בארץ, ובפרט מהמוחלשים הנאנקים תחת עול המיסים האכזריים של צר האוצר ליברמס".

ח"כ אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו הגיב: "דרעי, חלקם הגדול של האנשים שבחרו בך לא יכולים לסגור את החודש כי אתה החלטת שלא מגיע להם ללמוד ולהתפרנס. אתה הפכת אותם לתלויי קצבאות שחילקת כשוחד בחירות, בזמן שאתה צוחק עליהם מביתך בספסופה ומזיל דמעה מאתר נופש יוקרתי בשוויץ. הציניות שלך כ"כ שקופה שרואים אותה גם דרך עסקת הטיעון שחתמת".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה: "נראה שאחרי שהצליח לחמוק בלי קלון, מרשה לעצמו ח"כ לשעבר, אריה דרעי, להודות בפה מלא שעשה שימוש ב- 700 מיליון שקלים לתעמולת בחירות אסורה. החוק בישראל ברור מאוד, שימוש בנכסי ציבור לטובת קמפיין פוליטי הוא פסול ולא חוקי, גם לא בתקופת בחירות".

העיתונאי בן כספית התייחס לתזמון של פרסום הסרטון, בזמן בו דרעי שוהה בחופשה משפחתית בשוויץ. "הצייצן שוהה כרגע בקמפינסקי סנט מוריץ, שוויץ. מהאתרים היקרים באירופה. עלות מוערכת ללילה: אלף דולר. תבלה, ר' אריה, רק בזהירות על הבצל", כתב.

בתוך כך, ינקי דרעי, בנו של השר לשעבר דרעי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לכל המודאגים, אנחנו, תשעת ילדיהם של אריה ויפה דרעי, הפתענו את ההורים שלנו במלאת 40 שנים לנישואיהם ומימננו להורים את החופשה בשוויץ. ראינו צורך לאפשר להורים היקרים שלנו - שמוסרים את חייהם למען הציבור - מעט מנוחה ושקט לאחר שנות סבל של החקירה הקשה והכותרות המופרכות, כפי שאמר היועמ"ש".

"אנחנו מאחלים לאבא ואמא שיחזרו עם כוחות מחודשים כדי להיאבק נגד גזירות הממשלה הפוגעות בשכבות החלשות וביהדותה של המדינה", הוסיף. "למעלה מ-300 אלף האזרחים שהצביעו לש"ס בבחירות האחרונות רוצים את אבא חזק, ואנחנו שמחים וגאים שיש לנו חלק בדאגה להורים שמוסרים את חייהם עבור הציבור החלש".

העיתונאי אריה ארליך כתב: "אני מפרגן לדרעי לבלות גם במלון של 10,000 דולר ללילה. זה כספו ועניינו הפרטי בלבד. העובדה שהוא מנהיג מפלגה חברתית ומוביל מאבקים חברתיים לא אומרת שהוא צריך לישון במלון ויז'ניץ ולהתאכסן באכסניות נוער. יש עיתונאים שהפכו לעדר קניבלים שכל פרנסתם מהצצה לאנשים בצלחת ולחדם במלון. תנוחו".