הרב דוד מנחמוב, רב קהילת רמת אביב ג' החדשה, מספר על הקהילה הייחודית שביקשה שיעמוד בראשה.

"אנחנו באחת השכונות הצפוניות בתל אביב שלא היה בה בית כנסת עשרות שנים. השכונה הקימה בית כנסת וקראו לי לשמש כרב הקהילה. הייחוד והמעניין בקהילה שלנו שהיא כולה מקומית והציבור מגיע ממש כי מרגיש לו נכון לבוא. מדובר בציבור שאינו חובש כיפה לרוב, שהתחבר לקהילה ולבית הכנסת", אומר הרב מנחמוב.

הוא מציין כי "במציאות היום אנשים מאוד רוצים להתחבר למסורת. הרבה מאוד בתי כנסת בתל אביב שהיו סגורים לאורך שנים נפתחו מחדש".

מה שונה בניהול קהילה במקום בו פועל הרב מנחמוב? "אנחנו משתדלים מאוד להביא את האור של התורה, פנים מאירות ואת הטוב, היופי וההדר המדהים שיש במסורת העתיקה שלנו. לצד המסורת של אלפי השנים אנחנו רוצים להביא את האור באופן שמתאים לקהל - ואנשים באים ומתחברים".

לצד תפקידו כרב הקהילה, מפעיל הרב בית תוכנה גדול, ולדבריו השילוב הזה רק מחזק אותו. את הכוח, הוא אומר, קיבל משנותיו בישיבת ההסדר. "אני חושב שישיבות ההסדר הן הטירונות האמיתית לחיים. זה הזמן שבו אישית למדתי את המקצוע - 'איך לחיות נכון'. איך למלא את החיים שלי בתורה, בקדושה, באהבת ה', שמחה ובאור יחד עם חיבור למדינה, להווי הישראלי ולשליחות. לא להרגיש שעולם התורה סותר את עולם העבודה, אלא הפוך לייצר תורה עם גאווה וחזון".

לפרטים על ישיבות ההסדר לחצו כאן