מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"גPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

דירקטוריון חברת אל על אישר התקשרות במזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת מלוא המניות בחברת התעופה ארקיע.

מיזוג מלא בין החברות יהיה חייב לקבל את הסכמת העובדים, אישור הממשלה ורשות התחרות. אל על ''תשתמש'' בארקיע כחברת תיירות ולואו קוסט שתשווק חבילות נופש ותיירות.

לאל על אין מזומנים לרכישת מניות ארקיע, ולכן היא תרכוש את מניות ארקיע בתמורה להקצאת ניירות ערך של אל על לבעלי מניות ארקיע.

במסגרת מזכר ההבנות, נקבע כי ארקיע תשמור על צביונה כחברת בת של אל על ותפעל באופן עצמאי כחלק מקבוצת החברות של אל על.

יו"ר ומנכ"ל ארקיע, רו"ח גדי טפר, אמר: "החיבור של ארקיע עם אל על הוא חיבור אסטרטגי אשר יאפשר לשתי החברות לנצל טוב יותר את המשאבים המשותפים לשם ביצוע פעילות תעופתית ותיירותית מקצועית תחת מטרייה אחת. ארקיע תמשיך לשמש כחברת תעופה ותשמור על רישיון המפעיל שלה כאשר העסקה עם אל על תעשה בהסכמה יחד עם ההסתדרות בין היתר על מנת להבטיח את עתידם של עובדי ארקיע. בשם ארקיע אנו מודים לאל על על האמון שניתן בנו ומקיווים להשלים את העסקה במהרה לטובת ענף התעופה בישראל".

יושב ראש אל על עמיקם בן צבי: "אישור מזכר ההבנות הוא צעד נוסף בדרך לחתימה אפשרית על הסכם מחייב. לפנינו עוד דרך ארוכה עד להשלמת העסקה לרכישת ארקיע וזאת כחלק מהאסטרטגיה של אל על להתרחב לתחומי פעילות נוספים".

מנכ"ל אלעל אביגל שורק: "אישור מזכר ההבנות יאפשר לנו להתקדם בתהליך ולנסות להגיע להסכם מחייב. הכוונה לשלב את ארקיע במהלך האסטרטגי הכולל שאנחנו מובילים ובו אל על תהפוך להיות הרבה יותר מחברת תעופה.

"אל על צועדת לעידן בו היא תאפשר לכלל הנוסעים אל ישראל ומישראל ליהנות מחבילת תיירות מלאה הכוללת בין השאר: חווית טיסה ברמה גבוהה מאוד, מגוון רחב של בתי מלון ואפשרויות לינה, שירותי קרקע בהם השכרת רכב ואפליקציות לניהול תחבורה ציבורית, מוצרי ביטוח, כרטיסים למגוון אטרקציות ואירועים''.

לדברי שורק, ''כל זה ייעשה במעטפת דיגיטלית מלאה ובמגע האנושי הישראלי החם של אלעל. אני מדגיש כי לאחר החתימה על מזכר ההבנות, דרך ארוכה לפנינו עד להשלמת העסקה ואנו נפעל בשקיפות ובאחריות מול עובדי שתי החברות" .