משה גפני
משה גפניצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני תקף אמש את המשטרה וטען כי היו לה מניעים פוליטיים כשהפעילה את תוכנת הריגול על אישי ציבור מהימין.

"רצו להוריד את ראש הממשלה את הימין והחרדים ופשוט הפעילו מערכת ריגול סביב כל מה שנתניהו עושה", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

"תמיד אפשר למצוא על כל אחד משהו ומצאו. מתברר שאין סמכות לא לממשלה ולא לכנסת לקבוע כלום אלא רק ליועץ המשפטי לעשות ככל העולה על רוחו".

בדבריו תקף את גל עליית המחירים חסרת התקדים שהחלה עם הטלת המיסים של ליברמן על מוצרי צריכה, "הממשלה מעלה מחירים בכל עת ועל כל דבר וכל פעם עם נימוק אחר ובמקביל גם מעלה מיסים במקום להוריד אותם, אין לזה תקדים בשום מדינה בעולם. תקוותי שהממשלה תיפול אפילו רק בשביל זה".

גפני התייחס לזעם העצום בציבור על גל העלאת המחירים המהיר ואמר, "כל הממשלה הזאת יוצרת זעם ציבורי כללי ורואים את זה בסקרים האחרונים שכולם מאבדים תמיכה. יש זעם עצום בציבור הרחב. הממשלה לא דואגת לציבור בכלום. איבוד שליטה מוחלטת גם בקורונה".

בדבריו התייחס למחאת אלף הרבנים נגד כוונת שר הדתות לבצע רפורמות מסוכנת ביהדות המדינה ובראשם הגיור, "נראה שכהנא לא מתרגש מכל מחאת הרבנים ובכללם גם רבני הציונות הדתית אבל זה ודאי מזיז לו ואם חלילה יוציא הכל לפועל אנחנו נתקן הכל כשנחזור לשלטון".

גפני תקף את שר התקשורת הנדל על הכוונה להחיל רפורמה בקומה הכשרה ואמר, "הנדל מתעלם ומתנשא כשבאים אליו גדולי הרבנים כדי למנוע את ביטול הקומות הכשרות לטלפונים הכשרים גם אם זממו יצא לפועל גם את זה נחזיר בחזרה".

עם זאת גפני הבהיר כי "ברגע שתגיע הוראה לעשות על זה עצרת מחאה ענקית נעשה את זה".