הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: שלומי כהן

בעלון "השיעור השבועי" שהתפרסם היום (רביעי) מכונה הרב חיים אמסלם ב-2 מקומות שונים בביטוי החמור "שם רשעים ירקב". הרב דוד סתיו מכונה בעלון "רשע", ושמו של הרב אליעזר מלמד מופיע בעלון ללא התואר רב.

מדובר בעלון שבו מובא תמלול של שיעורו השבועי של הראשון לציון הרב יצחק יוסף בכל מוצאי שבת, בתוספת הסברים קצרים וביאורים של מי שתמלל את השיעור.

בעלון שהתפרסם היום מובא גם נאומו של הראשון לציון הרב יוסף בכנס הרבנים נגד רפורמת הגיור. במהלך נאומו הוא לא הזכיר שמות של רבנים שדיבר נגדם, אך בעלון השבועי נוספו גם שמות הרבנים על ידי מתמלל השיעור הרב יצחק קורלנסקי, כשלצד שמו של הרב אמסלם, שלא כונה כלל בתואר רב, נוסף על ידי הרב קורלנסקי הביטוי "שר"י" (שם רשעים ירקב, י"ג)

"ישנו ספר אשר הוא מלא שיבושים וסילופים, ולצערי הרב בשנים קודמות, איני יודע משום מה, מנכ"ל מערכת הגיור פרסם את הספר [א.ה. (אמר העורך, י"ג) ספר זרע ישראל לחיים אמסלם שר"י]", נכתב. "וחילקו את הספר לכל הדיינים. זה לא היה במשמרת שלי ברבנות, עשו את זה במשמרת הקודמת של הרבנים הראשיים שקדמוני, ואיני מבין מדוע חילקו ספר כזה שמלא סילופים. יש שם שקרים נוראיים".

בהמשך מובא שוב שמו של הרב אמסלם לצד הביטוי החמור, כשגם שמו של הרב דוד סתיו שורבב לעלון כשהוא מכונה "דוד סתיו" ללא תואר רב כמקובל. "אני חושב שאותם רבנים - רבני ערים כמעט כולם מצוינים, ואינם חפצים לגייר - ורק אותם מיעוט שבמיעוט, 'שאור שבעיסה', הם רוצים לגייר", נכתב בעלון. "אני חושב שאם הם יעברו ויגיירו, ניקח את ה'גרים' אצלנו ונמנה אותם ל'גוי של שבת'. כך, בצורה ברורה. אין שום תוקף ל'גיור' הזה! כל רושם נישואין שיגיע אליו להירשם לנישואין מי שהתגייר על ידי הרבנים הנזכרים [ה"ה חיים אמסלם שר"י, ה"ה דוד סתיו וכדו'] עליו לבקש ממנו לחזור ולהתגייר גיור שנית עם קבלת כל המצוות, באופן שיש אומדנא דמוכח שיקיים את המצוות. ואם רואים שהם חילוניים אסור לגייר אותם, ואסור לחתן אותם".

את הרב דוד סתיו מכנים בעלון, כאמור, רשע. "שר הדתות החדש מזלזל בגדולי התורה ומתייעץ עם כל מיני "רבנים" שאינם גדולים בתורה, [א.ה. כמו ה"ה דוד סתיו שמרן זיע"א אמר עליו שהוא רשע ואין בו יראת שמים ויהרוס את הרבנות! וכן עם ה"ה אליעזר מלמד שמקיים פגישות עם הרפורמים, וכן עם ה"ה חיים אמסלם שמרן יצא נגדו בשיא החריפות, ואמר עליו שהוא שוטה רשע וגס רוח, ואלה מקיפים את שר הדתות]".

להורדת העלון "השיעור השבועי" לחצו כאן