תושבי אביתר עלו לאביתר
תושבי אביתר עלו לאביתרצילום: נתי רום

תושבי אביתר ותנועת נחלה מגיבים לפרסומים על היוזמה להעביר את ישיבת חומש לאביתר ואומרים כי ישיבת חומש תמשיך ותתקיים בחומש, כולל בנייה מחדש של בתי המשפחות.

לדבריהם, "חומש הינו מקום השומר על חבל ארץ שלם המשתרע מקו שבי שומרון, עינב, אבני חפץ ועד עמק יזרעאל. פגיעה בחומש מסכנת חלקים גדולים של מדינת ישראל".

אישי חזני ממייסדי אביתר מדגיש: "אנו מתנגדים מכל וכל לנסיגה כלשהי בחומש. מזה 15 שנה נשמע קול תורה בצפון השומרון מתוך מסירות נפש אשר משמשת מופת של חלוציות ונאמנות לארץ ישראל. חומש זו עמדה קדמית אשר שומרת בגבורה על מרחבי הצפון של מדינת ישראל כולה. יש לבטל באופן מיידי את חוק ההתנתקות ההרסני. הריסת הישיבה החומש, חלילה, היא מתן פרס לטרור".

צבי סוכות, יו"ר תנועת אמונים וממייסדי אביתר, אמר: "בני גנץ וממשלת ישראל התחייבו להקים את אביתר. זו מניפולציה דוחה ומכוערת שמנסה להכשיר כניעה לטרור בחומש על גבינו. לא יקרה".

צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה ומתושבי אביתר: "הממשלה צריכה לאשר את ישיבת חומש בחומש במיידי, ולהקים ישובים חדשים בכל מרחבי ארץ ישראל. כל ציבור המתיישבים מאוחד יחד עם חומש".

תגובת תנועת הריבונות בראשות יהודית קצובר ונדיה מטר: "ארץ ישראל אינה לוח שחמט בו מועברים חיילים ממשבצת למשבצת ובו מוותרים על רץ כדי להציל צריח. יישוב הארץ הוא מטרה ציונית היסטורית ואקטואלית וצריך לממש אותה מעל לכל שיקולים ואילוצים פוליטיים. הקמת היישוב אביתר היא מימוש הבטחה ממשלתית, בלעדי זה אין אמון בממשלה ולכן אין לתלות את הקמת היישוב בפינוי נוסף של היישוב חומש. דין פיתוחם של חומש ואביתר כדין פיתוחן של תל אביב והרצליה".