מירי רגב
מירי רגבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד הגישה היום (ראשון) הצעת חוק לסגירת גלי צה"ל, על רקע הדחת הפרשן יעקב ברדוגו משידורי התחנה הצבאית.

רגב אמרה: "לא יכול להיות שהציבור הישראלי יממן תחנה ציבורית שלא מביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית ונותנת במה לצד אחד במפה הפוליטית.

"עד כאן לסתימת הפיות בחסות כספי הציבור הישראלי", הוסיפה רגב. "אני רוצה להודות לעו"ד זיו מאור, יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת שסייע בגיבוש הצעת החוק".

הפרשן יעקב ברדוגו שהודח וגם התפטר מגלי צה"ל, שוחח הבוקר עם שרון גל ברדיו גלי ישראל וטען שמי שהוביל להדחתו היה שר הביטחון בני גנץ.

ברדוגו סיפר על הסימנים שראה לקראת הדחתו מהגשת יומן הערב של התחנה הצבאית: "ברור שהיו סימנים להדחה שלי. בני גנץ העורך הראשי של התחנה שלח שליחים במטרה לפטר אותי, כשהתחלתי לדבר על המימד החמישי.

"הסיפור כאן פוליטי. צריך להוריד את הכובע בפני שמעון אלקבץ (מפקד גל''צ הקודם), שגם אותו זרקו מהרגע להרגע, שאמר ׳אצלי כולם ישדרו׳. מה שקרה כאן זו הדחה פוליטית. נחום ברנע עם שפתו המיזוגנית הידועה נגד שלי יחימוביץ׳ מבקר אותי? המפקדת של גלי צה"ל שלא שירתה רגע אחד בצה"ל היא זניחה, היא בכלל פיון במשחק. אמרתי לה את זה מפורשות עוד כשהיא הייתה רכזת כתבים, הייתי שואל אותה למה היא לא מתנדבת בצה"ל".

שרת הפנים איילת שקד יצאה להגנתו של ברדוגו אך הוא לא מתרגש: "איילת שקד פעלה באופן אקטיבי להשתיק את קולי", טען. "מאז הפגישה המתועדת איתה, בה השתתף גם בועז ביסמוט, ניתקתי כל קשר. הבנתי כבר אז את הרמזים העבים. אני לא קונה את דמעות התנין שלה. בנט היה יושב במשרד שלי ימים שלמים וכותב את הנקודות והמחשבות שעליהן הייתי מדבר".

כאמור, שרת הפנים שקד אמרה אתמול לחדשות 12: "אין פוליטיקאי שברדוגו השתלח בו יותר משהשתלח בי בחודשים האחרונים, אבל יחד עם זאת במדינה דמוקרטית חופש הביטוי לא מוגבל למה שאיילת שקד רוצה לשמוע.

"אם יש עיתונאים כמו רינו צרור והדס שטייף יכולים להיות עיתונאים כמו ברדוגו", הוסיפה השרה שקד.

הפרשן הפוליטי עמית סגל טען בטורו בעיתון ידיעות אחרונות כי הדחת יעקב ברדוגו היא "עסקת שוחד" בין שר הביטחון בני גנץ למפקדת גלי צה"ל גלית אלטשטיין.

סגל קרא לחברי האופוזיציה להודיע לגלי צה"ל שלא יתראיינו עוד בתחנה, כפי שאכן עשו, וכתב: "אפשר לא לאהוב את יעקב ברדוגו, אפשר לא להסכים עם סגנונו, אפשר לקונן ובמידה של צדק על הערבוב בין חדשות, פובליציסטיקה, דעה ומסעי צלב, אבל הדחתו היא עסקת שוחד לכל דבר ועניין מההיבט הציבורי: שר הביטחון מאיים בסגירת התחנה, מפקדת זמנית ממונה ללא מכרז, וכעבור כמה חודשים מודח שנוא נפשו ממשבצת השידור. סכנת הסגירה חולפת, מ.ש.ל".

לדברי סגל, קידומו של ברדוגו לא נעשה על ידי נתניהו אלא על ידי שורת מפקדי גל"צ, רובם אנשי שמאל, ואילו הדחתו הוצאה לפועל בידי שפוטה של יושב ראש כחול לבן. "המינוי שלו, בין אם אוהבים ובין אם לא, שיפר דרמטית את שיעורי ההאזנה לגל"צ במשבצת הזו. מאות אלפי המאזינים שהצטרפו אליה עשו זאת קצת בגלל החמרת הפקקים, והרבה בגלל העובדה שלראשונה הרגישו שהתחנה שאת קיומה הם מממנים משדרת משהו שאינו דוקר להם באוזן".

סגל מספר שאת המשבצת של שש בערב קיבל יועץ לשעבר של סתיו שפיר, ללא כל ניסיון רדיופוני. "כל אדם הגון, בין אם יתעב את ברדוגו ובין אם לאו, צריך להודות בצער: לא את אותו ברדוגו הדיחה מפקדת גל"צ, אלא את מאזיניו. יש לי הרושם שהיא עוד תתחרט על כך מרה".