רוחמה בן יוסף ומאיה אוחנה מורנו
רוחמה בן יוסף ומאיה אוחנה מורנוצילום: איתן שויבר

עשרות נשות חיילים השתתפו אתמול (שני) בערב הוקרה לנשות החיילים, שארגנה עיריית ירושלים, האגף לתרבות יהודית ועמותת צל"ש.

רב העיר צפת הרב שמואל אליהו הגיע לחזק את הנשים, וכן הרב פרץ איינהורן יו"ר עמותת צל"ש המלווה את נשות החיילים. את הערב הנחתה ליאת דיאמונד, רכזת הנשים של צל"ש בפרויקט אשת-חיל.

לאחר דברי הברכה התקיים מופע משותף של הזמרות הדתיות רוחמה בן יוסף ומאיה אוחנה-מורנו. בסוף האירוע קיבלה כל "אשת-חיל" שי קטן; תיק איפור עם הכיתוב - "כמה את יפה, כמו שאת".

"זכות ענקית להיות שותפים עם עשרות נשים שחיות חיי שליחות טהורה", אמר הרב איינהורן. "הנשים מחזקות את הבעלים להמשיך לשרת את עם ישראל באהבה ובאמונה. ה' יתברך שמח בכל אחת ואחת, מכן בעזרת השם אנחנו רק בתחילת הדרך, אנחנו רוצים בצל"ש להמשיך לתמוך, ללוות ולחזק אתכן ואת הבעלים שלכן לאורך כל השירות הצבאי".

אחת הנשים שהשתתפו בכנס אמרה: "אנחנו בתקופה מאתגרת. בדיוק מתלבטים אם להמשיך בצה"ל, אך עם הכוחות שקיבלנו עכשיו, אני הולכת להגיד לבעלי שיחתום. עם ישראל איתנו".

בין הנשים שידברו בכנס הייתה בת שבע אבני, שבעלה משרת ותיק בשירות קבע. "הרב אבינר כותב שאהבה זה לא רק להסתכל אחד לשני בעיינים אלא להסתכל ביחד למטרה משותפת. המטרה המשותפת היא שבונה את הקשר לאורך השנים, העבודה הזוגית היא לבנות מטרות משפחתיות משותפות לשני בני הזוג ולא רק לחיות לצד המטרה של בן הזוג השני"

ערב ההוקרה התקיים ביום האזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל, ביתו של מוטי זוננפלד ידיד עמותת צל"ש. בכנס הוזכר כי המשך העשייה תהיה גם היא לעילוי נשמתה.