נתב"ג
נתב"גצילום: Flash90

במשרדי ראש הממשלה והבריאות נערכים לסדרת הקלות בתחום התעופה והתיירות, על רקע הירידה בנתוני התחלואה בישראל.

בחדשות 12 דווח כי בין היתר תבוטל חובת הבידוד לילדים לא מחוסנים בחזרה מישראל וכך גם החובה לבצע בדיקת קורונה לפני העלייה לטיסת החזרה לישראל מחו"ל.

על פי הדיווח, ביממה הקרובה צפוי להתקיים דיון עם בכירי משרד הבריאות וראש הממשלה בנט על הסרת הגבלות הקורונה.

חלק מההגבלות הנשקלות, אשר זוכות לתמיכה מצד גורמי המקצוע, מתייחסות כאמור לתחומי התעופה והתיירות, ומגיעות זמן קצר לפני חג הפסח - הידוע כתקופה מועדפת לטיסה עבור משפחות ישראליות רבות. ההערכה היא כי ההקלות צפויות להביא לזינוק בהזמנות החופשות.

בנט צפוי לתמוך בביטול חובת הבידוד לילדים לא מחוסנים השבים מחו"ל, אשר לאחר השינוי יידרשו להישאר בבידוד כמו כל אחד אחר - עד לקבלת תוצאות הבדיקות בנתב"ג או עד 24 שעות לכל היותר. זאת בניגוד למדיניות כיום, הדורשת מילדים לא מחוסנים השבים מחו"ל תקופת בידוד של 5 ימים. ההערכה היא כי ההחלטה בעניין תתקבל בשבועיים הקרובים.

הקלה נוספת שנשקלת היא ביטול הבדיקה לחוזרים מחו"ל לפני הטיסה לארץ. לפי המדיניות כיום, כל מי שחוזר לישראל מחו"ל נדרש לבצע שתי בדיקות - אחת לפני העלייה למטוס ואחת עם הנחיתה. ישראל היא בין המדינות היחידות בעולם אשר דורשות שתי בדיקות מהחוזרים מחו"ל.

מוקדם יותר פורסם כי ראש הממשלה בנט נוטה להסיר בהדרגה את ההגבלות שהוטלו על המשק בעקבות גל האומיקרון עד האחד במרץ. לצד הכוונה להקל את המדיניות בתחומי התעופה והתיירות, עלתה גם האפשרות לביטול התו הירוק באירועים ובכנסים.

לפי שעה, מתווה החינוך הנוכחי וחובת עטיית המסכות בחללים סגורים יימשכו בינתיים, אולם יעלו לדיון מחודש בעוד שבוע.