גיא לרר
גיא לררסוכנות קוקו&וולי

מכל רחבי הארץ השתתפו הלילה בהפגנה ראשונה מסוגה בעידן הממשלה הנוכחית, נגד יוקר המחיה.

הכל החל לפני שבועיים. איש התקשורת גיא לרר, מגיש תכנית הצינור בערוץ 13, פרסם פוסט "שעורר את התקווה שאולי אנחנו מתחילים לצאת מהאדישות", כלשונו של לרר. הפוסט ניסה לבדוק האם אנשים גם יוציאו את הארנק.

המיזם, שבא בעקבות "מחאת הפסטה" שקדמה לכך וגרמה לבלימת עליית המחירים הדרמטית, ביקש להכיר לציבור הרחב מוצרים חלופיים לחברות המזון הגדולות והוותיקות - הנמכרות בחצי מחיר ואף פחות. מוצרי הייסוד הנבחרים נבחרו בקפידה ונארזו באריזה שכונתה "מארז המחאה".

שבועיים אחרי, ולרר חשף היום ברשתות החברתיות כי נמכרו 25,000 מארזי מחאה לאזרחים מכל רחבי הארץ.

בפוסטים שפרסם לרר במהלך הימים האחרונים, הוא הסביר כי אחת ההשראות הבולטות למהלך, הוא קיבל דווקא מהציבור החרדי שיודע להתאגד מול חברות ענק במהלכים כלכליים. מי שעמד מאחורי מהלך המארזים התקדימי, הוא "כולל חב"ד", מוסד חסד וותיק של חסידות חב"ד שהוקם לפני מאות שנים על ידי מייסד חסידות חב"ד כ"ק אדמו"ר הזקן. במחסני הארגון עמלו מתנדבים וארזו מסביב לשעון את מארזי המחאה.

בימים האחרונים, ביקש לרר לקחת את המחאה צעד אחד קדימה. אחרי "מחאת הפסטה" שהוביל ו"מארז המחאה" שצבר תאוצה דרמטית, הוא ארגן הערב הפגנת ענק ברחבת "הבימה בתל אביב". "האם אנשים גם יצאו מהבית כדי להגיד די?", שאל לרר בפוסט מקדים שפרסם.

כאמור הערב נהרו אלפים ל"הבימה" למחות נגד יוקר המחיה. "למה שנמשיך להיות פראיירים", זעקו ההמונים. זו הפגנה ראשונה במאבק הנוכחי על יוקר המחיה ועל פי הערכות השתתפו בה אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ.

בנוסף, לרר חשף כי מנע נאומים של פוליטיקאים, פרגן להמונים שהגיעו למחות ורמז כי מדובר במהלך מחאתי מתמשך נגד יוקר המחיה.

לרר גם לא שכח לפרגן למתנדבים החרדיים שעמלו קשה. "השותפים הכי גדולים שלנו הם חב"ד, אשל חב"ד, אנשים שעזרו לנו עם החבילות, אנשים שמנצחים את יוקר המחיה כל יום, אנשים שבאנו אליהם ואמרנו להם שאנחנו רוצים לקנות כמו חרדים, אנחנו רוצים מחירים של חרדים, אז תודה למנדי בלוי מאשל חב"ד".