דב גילהר
דב גילהרצילום: Moshe Shai/Flash90

העיתונאי והמגיש דב גיל-הר מונה לשליח התאגיד "כאן" באירופה - ויחליף את הכתבת הנוכחית אנטוניה ימין שעוזבת את "כאן" ומצטרפת לערוץ הטלוויזיה הגרמני Bild TV.

מאז הקמת התאגיד שימשה ימין כשליחת "כאן" למדינות אירופה וסיקרה את הנעשה ביבשת. אתמול (רביעי) היא סיפרה לעוקביה בטוויטר: "שמחה לבשר לכם על התקדמות מקצועית משמעותית, ושבקרוב המיקרופון השחור יהפוך לאדום ובמקום 'ערב טוב' אומר 'Guten Abend'.

"עוברת לזירה הבינלאומית ומחודש מאי אשמש כתבת ופרשנית בכירה ב-Bild TV, ערוץ הטלוויזיה של מותג המדיה הגדול בגרמניה ואחד הגדולים בעולם אליו נחשפים בממוצע 40 מיליון צופים, קוראים ומשתמשים", כתבה.

אנטוניה ימין הוסיפה: "מדובר בהתקדמות מקצועית משמעותית ומרגשת עבורי. לא בכל יום מתחילים לשדר בשפה זרה ועוד ל־40 מליון צופים. כאן חדשות היה הבית שלי וזו תקופה שלעולם לא אשכח".

אנטוניה ימין
אנטוניה ימיןצילום: antonia_yamin, טוויטר

דב גיל־הר מגיש בחודשים האחרונים את "חדשות השבת" ומשדרים נוספים בכאן 11, וכן ערך סדרות של כתבות ופרויקטים לערוץ. הוא מחזיק ברקורד עיתונאי של יותר מ־35 שנה, החל משירותו בגלי צה"ל, דרך חדשות 2, ערוץ 2 וחדשות 10, שם שימש ככתב וכמגיש.

"נכנס לנעלים גדולות", הוא מסר, "מקווה למלאן כראוי. מודה על האמון והתמיכה ונרגש לקראת האתגר החדש. בהצלחה לאנטוניה מכל הלב בפריצה הבינלאומית".

ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות של תאגיד השידור, אמר כי "דסק החוץ הוא אחד המרכזיים בחטיבה, מתוך הבנת חשיבותו בשידור הציבורי, ואנו מקפידים לצוות לשם את הטובים ביותר. אנחנו נפרדים בצער מאנטוניה, גאים בה ומשוכנעים שתיקח את היכולות שצברה בכאן חדשות גם למקום עבודתה הבא. בהצלחה גדולה לדב גיל-הר, עיתונאי מהשורה הראשונה ואיש חדשות עתיר ניסיון".