הרב חיים נבון
הרב חיים נבוןצילום: שלומי יוסף

הרב, הסופר והפובליציסט חיים נבון מבועת מהעובדה שיאיר גולן, סגן שר הכלכלה, היה בעבר מועמד לתפקיד הרמטכ"ל של צה"ל.

אתמול תקף גולן תלמיד תיכון שקרא לשלול אזרחות לטרוריסטים פלסטינים ואמר לנער: "אתה מסוכן לביטחון ישראל".

בתגובה לתקרית כתב הרב נבון בפייסבוק: "מה שהכי מפחיד בעובדה שיאיר גולן כמעט היה רמטכ"ל אינו עמדות השמאל הרדיקליות שלו. עם זה איכשהו היינו חיים. מה שהכי מפחיד הוא שלאיש הזה אין ברקסים. לא הייתי רוצה שאדם כל כך אימפולסיבי, לא מרוסן וחסר שליטה עצמית יוכל להוציא אותנו למלחמה.

"בעיקר בגלל זה, המחשבה שהוא כמעט היה רמטכ"ל היא מצמררת. ורק מעט פחות ממנה מצמררת המחשבה שאיש כזה טיפס עד לעמדת סגן הרמטכ"ל", הוסיף הרב נבון.

כאמור, גולן שוחח עם תלמידי כיתה י"ב בתיכון מקיף נשר. הנער רז דנן אמר כי לדעתו יש לשלול אזרחות לטרוריסטים פלסטינים. גולן אמר לנער "אתה מסוכן לביטחון ישראל".

דנן סיפר לחדשות 12 על התקרית. "היינו בסמינר בירושלים על ציונות ודת, חלק מזה היה דיון פוליטי שנערך באכסניה, לשם הגיע יאיר גולן שנכנס ראשון הוא התבטא בצורה לא נאותה. במיוחד כלפיי. הוא שאל אותי אם הייתי ראש הממשלה מה הייתי עושה עם מצב הערבים במדינה, אמרתי מה דעתי בנושא. הוא אמר שאני סכנה לביטחון ישראל. ברגע שהוא אמר את זה קמתי ויצאתי מהאולם".

"כשיצאתי, הרכזת יצאה אחריי ושלחה אותי הביתה. אמרו שלא כיבדתי את האירוע. עפתי כי אמרתי את הדעה שלי מול בחורה שהיא מהצד השמאלי הפוליטי וחברה טובה של יאיר גולן. וזה מה שלא בסדר. כי פה כל העניין של דמוקרטיה במדינה נפגע, מעבר לרמה האישית שאני נפגעתי מחבר הכנסת יאיר גולן, כי זה היה ממש פוגע", הוסיף דנן.

בפוסט שכתב רז בפייסבוק תהה: "האם היה נכון לשלוח אותי הביתה על כך שהשמעתי את דעותיי? והאם המשפט של חבר הכנסת יאיר גולן (אתה סכנה לביטחון שראל) היה וצודק ונכון להגיד לנער לפני גיוס ובכללי לנער".