בן גביר בשמעון הצדיק
בן גביר בשמעון הצדיקצילום: ערוץ 7

עיתון 'הארץ' מפרסם הבוקר (ראשון) טור דעה של העיתונאי עקיבא נוביק שכותרתו "כל הכבוד לבן גביר".

"השתלשלות האירועים בשכונת שייח ג'ראח מעידה, כי הליכתו לשם השיגה את האפקט שלו ייחלו מי שהפכו אותו לנבחר ציבור. לא תמיד העובדה שמישהו גורף הון פוליטי ותקשורתי היא הוכחה לכך שטענותיו שגויות", קובע נוביק במאמר.

לדבריו, "את יומן האירועים הזה אי אפשר להתחיל בהקמת ה'לשכה' בשבוע שעבר. הוא מתחיל הרבה קודם, במסכת התנכלויות לתושב השכונה טל ישובייב — יהודי המתגורר בבית פרטי, שנבנה על קרקע בבעלות יהודית. על כך אין מחלוקת. גם לא על כך שמכוניתו הוצתה מאז הקיץ תשע פעמים ועל ביתו נזרקו בקבוקי תבערה. בן גביר הגיע לתכלית ספציפית: הוא התכוון לחולל שרשרת אירועים שתאלץ את המשטרה להעניק הגנה לתושבים".

שכונת שמעון הצדיק: נמנעה כניסת עוזרי בן גביר ללשכתודוברות

"תגידו שהוא חולה פרסום. תגידו שהוא פרובוקטור. תגידו שהתחבושת על ראשו היתה גימיק זול. ייתכן. אבל הוא חבר הכנסת הראשון שהחליט שניסיונות רצח תכופים הם עילה לשבירת כלים, שהגיע הזמן להפוך שולחנות למען מי שאתה מתיימר לייצג אותו. האם לא (גם) לשם כך נועדה החסינות הפרלמנטרית?", תוהה נוביק.

"המהומה שחולל בן גביר הצליחה כל כך, עד שהיא אילצה את ראש הממשלה נפתלי בנט להתייחס לאירועים. 'אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו כדי להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות. אנחנו לא צריכים — לא את עופר כסיף, לא את בן גביר ולא את טיבי שינהלו לנו את ירושלים' אמר, והמריא לבחריין. גם בן גביר, גם כסיף וגם טיבי הם שליחי ציבור, ובהגיעם לשייח ג'ראח הם עושים את רצון שולחיהם. כשם שכסיף, טיבי ואיימן עודה נלחמים את מלחמתם של מאות אלפי ישראלים, כך גם בן גביר נהנה מתמיכה מוצקה בציבור שלו. אלו ואלו מאלצים את הממשלה הנבוכה והמשותקת הזאת לעסוק גם בנושאים שאינם בקונסנזוס. למה זה רע?", הוא מסכם.