בני גנץ
בני גנץצילום: ניקול לסקבי / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ וסיעת כחול לבן הכריזו על חרם ולא ישתתפו בחקיקה הממשלתית היום (שני) במליאת הכנסת, במחאה על אי קידום ''הגדלות הרמטכ''ל'' - הרחבת הפנסיות של אנשי הקבע.

בכחול לבן טוענים שהקואליציה מפרה שורה ארוכה של התחייבויות כלפיהם במשך חודשים ארוכים.

בפתח הישיבה של סיעת כחול לבן עדכן שר הביטחון גנץ כי בתקופה האחרונה הוא מקיים שיח שקט עם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, בקשת רחבה של נושאים ביטחוניים ונושאים נוספים.

גנץ אמר: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה.

גנץ הוסיף כי: "זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה".

גגץ דורש בין היתר הקמת אישור הטבות לאוכלוסיית משרתי המילואים כפי שמציע משרד הביטחון בהצעת ההחלטה שתקועה מזה שבועות, הקמת צוות מתווה השירות כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים ובהחלטת הממשלה, העברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים והחלטת הממשלה.

עוד דורש גנץ העברת מתווה הארכת תקופות שירות המעודכן והדיפרנציאלי, שיפחית עלויות למערכת הביטחון ויתן יותר ללוחמים – כפי שנקבע בהחלטת הממשלה, העברת חוק ממדים ללימודים, העברת החקיקה שתאפשר את דחיית קיצור השירות, הוספת תקנים למנהל האזרחי לצורך אכיפה בשטחי סי כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים.

בכחול לבן דורשים גם את העברת רשות החדשנות למשרד המדע והטכנולוגיה כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים, שיתוף כחול לבן, המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, ובפרט את יו"ר ועדת הכלכלה בתוכניות הכלכליות והוספת מענה בתוכנית הכלכלית לקשישים, לעסקים הקטנים ולאוכלוסיות עם הכנסה נמוכה.

לפני כשבוע נפגש שר הביטחון בני גנץ עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר יאיר לפיד ואמר שלא יוכל להמשיך במצב שבו חוקים והחלטות ביטחוניות שעברו בממשלה לא עולים בכנסת כי אין לזה רוב.

גורם בכיר בקואליציה אמר בעקבות החרם של כחול לבן: "הופתענו מהצעד של גנץ. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי?".

דברי הגורם הבכיר נאמרו בעת פגישה של בנט וגנץ בלשכת ראש הממשלה בכנסת. שר הביטחון גנץ פוצץ את הפגישה ומקורביו אמרו ''אין מצב שגנץ יישב בחדר עם בנט כשמתדרכים לו על הראש. הוא קם והלך''.

המליאה ננעלה בהיעדר רוב לקואליציה. בנט אמר לעיתונאים אחרי הפגישה עם גנץ: "הממשלה עושה דברים מצויינים עבור אזרחי ישראל, יש בעיה ונפתור אותה".

מכחול לבן נמסר: "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה"ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה"ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה׳׳ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה׳׳ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת."