ביל לי ויוסי דגן
ביל לי ויוסי דגןצילום: דוברות

מדינת טנסי בארה"ב תאשר ביממה הקרובה את חוק החרם, כשברגע האחרון הוכנס אזור יהודה ושומרון לנוסח הצעת החוק.

המשמעות היא הגברת ההרתעה מול חברות וארגונים המבקשים להיכנע ללחץ ה-BDS ולהחרים את יהודה ושומרון.

כזכור, לפני שלושה חודשים נפגש ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם למעלה מ-20 חברי סנאט וקונגרס במטרה לצמצם את הלחץ האמריקני כנגד הבניה ביו"ש. במהלך הביקור קיים פגישת עבודה עם מושל מדינת טנסי בארה"ב, ביל לי, בלשכתו שבנאשוויל, וביקש ממנו להפעיל סנקציות כנגד חברת יוניליוור וחברת בן אנד ג'ריס העולמית, לאור החלטת בן אנד ג'ריס שלא למכור את הגלידה שלה ביו"ש.

מושל טנסי נענה לבקשתו של דגן והנחה את הצוות שלו לגבש יחד עם צוות מקצועי של מועצה אזורית שומרון הצעת חוק בנושא.

אלא שלפני כחודש פנו ארגוני שמאל בארה"ב למושל טנסי וביקשו ממנו, לראשונה בארה"ב, להעביר את חוק החרם במדינתו אך להחריג את יהודה ושומרון, כך שלמעשה לא תהיה משמעות לחוק החרם. דבר שהיה עלול להוות ניצחון משמעותי ל-BDS ולהוריד את השיניים מחוקי החרם בארה"ב שהביאו עד עכשיו להישגים משמעותיים.

דגן גייס 16 חברי כנסת שפנו בבקשה למושל טנסי שלא להשמיט את המילה 'שטחים' מהצעת החוק שמשמעותה החרגת יהודה ושומרון מהחוק.

היום סומן ניצחון, כאשר הוגשה לדיון לתת וועדה בבית הנבחרים הצעת החוק כשהיא כוללת את יהודה ושומרון וצפויה לעבור בשעות הקרובות בוועדה.

"זהו ניצחון משמעותי להתיישבות", אומר ראש מועצת שומרון יוסי דגן, "פעם נוספת הצלחנו לדחוק את נסיונות השמאל הקיצוני וארגוני ה-BDS האנטישמים לפגוע במדינת ישראל ובהתיישבות החלוצית ביהודה ושומרון. בכל מקום שבו ינסו לפגוע בהתיישבות אנחנו נהיה שם, לא ניתן לארגוני החרם להמשיך לייצר חרמות ולפגוע בהתיישבות".

דגן הודה למושל טנסי ואמר: "אתה ידיד אמת של ישראל וההתיישבות, זהו צעד חשוב ומשמעותי לישראל".