סקוטי ווילבקין מול צסק"א מוסקבה. יהנה מהסנקציות נגד הרוסים?
סקוטי ווילבקין מול צסק"א מוסקבה. יהנה מהסנקציות נגד הרוסים?צילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית

הקבוצות הרוסיות בכדורסל סיימו את העונה האירופית? בתום ישיבת חירום שקיימה הערב (שני) הנהלת היורוליג שהתקיימה בעקבות אירועי המלחמה באוקראינה, הודיעה הנהלת היורוליג כי משחקי הקבוצות הרוסיות במפעל הכדורסל היוקרתי ביותר באירופה, לא יתקיימו בחודש הקרוב.

למעשה, להנהלת היורוליג לא נותרו ברירות כאשר קבוצות הודיעו כי לא יעלו לשחק מול הנציגות הרוסיות וגם אירופה כולה סגרה את השמיים לטיסות של חברות תעופה רוסיות, כך שהחלטה על דחיית משחקי הקבוצות הרוסיות בחודש, אינה החלטה קשה במיוחד.

עם זאת, בהנהלת היורוליג אמנם לא הודיעו על הרחקת שלוש הקבוצות הרוסיות מהמפעל האירופי, אך נדמה כי זהו רק עניין של זמן, שכן השלמת המשחקים הדחויים בחודש הקרוב, בחודש אפריל כפי שהודיעו ביורוליג, אינו דבר אפשרי לאור לוח הזמנים הצפוף ומשמעות הדבר היא כי הקבוצות הרוסיות לא יצליחו להשלים את הפערים עד לסיום העונה האירופית ובכך למעשה ספק רב אם יחזרו לשחק כדורסל במפעל האירופי העונה.

בישיבה בהחלט נלקח בחשבון כי מצב הלחימה באוקראינה יימשך תקופה ארוכה מעבר לחודש הקרוב, ובמידה שאכן כך יקרה, משחקי הקבוצות הרוסיות יבוטלו והטבלה תעודכן בהתאם.

כבר כעת הודיעו הקבוצות הרוסיות על עזיבתם של לא פחות מ-10 משחקניה כאשר גם צוותי האימון עשויים לעזוב את רוסיה בקרוב.

מי שעשויה ליהנות מהסנקציות והדחתן של הקבוצות הרוסיות היא מכבי ת"א שעל פי הטבלה כעת, ללא שלוש הקבוצות הרוסיות, נמצאת במקום השביעי בטבלת היורוליג, מקום אשר מקנה לה את הכרטיס לשלב הפלייאוף בו מעולם לא שיחקה מאז עבר מפעל היורוליג למתכונתו החדשה.

מכבי, אמורה הייתה לארח את זניט סנט פטרסבורג ביום חמישי הקרוב וכעת כאמור משחקה נדחה למועד לא ידוע, אם בכלל.