חבל תלייה
חבל תלייהצילום: iStock

סעודיה שברה את שיא ההוצאות להורג ביממה אחת בלבד: בהודעה שפרסם משרד הפנים הסעודי נמסר כי 81 בנים אדם הוצאו להורג בתוך 24 שעות בלבד, המספר הגבוה ביותר הידוע אי פעם.

על פי ההודעה כל 81 האנשים שהוצאו להורג במהלך יממה אחת בסוף השבוע הורשעו בביצוע פשעים חמורים שכללו רצח של חפים מפשע.

"האנשים האלו, בסך הכל 81, הורשעו בפשעים שונים הכוללים רצח של גברים, נשים וילדים חפים מפשע. בין הפשעים שבוצעו על ידי האנשים האלו נכללים גם הבטחת אמונים לארגוני טרור זרים כמו דאעש, אל-קאעידה והמורדים החות'ים. חלקם נסעו לאזורי סכסוך כדי להצטרף לארגוני טרור", נמסר בהודעת משרד הפנים בריאד.

בין אלו שהוצאו להורג נמצאים 37 אזרחים סעודים שנמצאו אשמים בפרשה אחת שכללה ניסיונות התנקשות בקציני משטרה ופגיעה בתחנות משטרה ובשיירות שונות, ופעלו מטעם ארגוני טרור זרים.

"לנאשמים ניתנה הזכות לעורך דין והובטחו להם מלוא זכויותיהם על פי החוק הסעודי במהלך ההליך השיפוטי. הממלכה תמשיך לנקוט עמדה קפדנית ובלתי מעורערת נגד טרור ואידיאולוגיות קיצוניות המאיימות על יציבות העולם כולו", מסר משרד הפנים הסעודי.

בשנת 2021 כולה הוצאו להורג בסעודיה 67 בני אדם, בעוד בשנת 2020 עמד מספר ההוצאות להורג על 27. ההוצאה להורג ההמונית האחרונה שהתקיימה בסעודיה התרחשה בשנת 2016, אז הוצאו להורג 47 בני אדם בתוך יממה אחת בלבד.

בשנים האחרונות זכתה סעודיה לביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם שיצאו נגד עונש המוות הנהוג במדינה, אולם הרשויות בממלכה טענו כי "סעודיה מגנה על בטחונה הלאומי על פי חוקיה" והתחייבו כי כל הנאשמים מקבלים אפשרות לייצוג משפטי.