הרבש"צים בשומרון הכריזו על שביתה
הרבש"צים בשומרון הכריזו על שביתהצילום: Basel Awidat/Flash90

מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף משנה רועי צוויג, התייצב היום (ד') בבית משפט השלום בירושלים, וביקש לשחרר את רבש"צ חוות גלעד אשר נעצר בידי ימ"ר ש"י בחשד לשיבוש הליכי חקירה ב"תג מחיר".

"המשיב הוא איש ביטחון, אני אחראי עליו", אמר המח"ט לבית המשפט. "הוא מהרבש"צים הטובים ביותר מבחינה ערכית ומקצועית. הוא מציל ערב ערב את חיי התושבים. בנוסף לכך, האירוע המדובר דווח לי ולחטיבה ע"י הרבש"צ, הוא דיווח על האירוע, כולל כל הפרטים וכולל הסרטונים שנשלחו גם לנו", אמר צוויג והוסיף כי הוא סומך עליו.

בדיון ייצג את הרבש"צ עו"ד אביחי חג'בי מטעם ארגון חוננו. חג'בי דרש בדיון את שחרורו של הרבש"צ. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להארכת מעצר של 6 ימים, והאריך את המעצר ביומיים. עו"ד חג'בי הגיש ערר לבימ"ש המחוזי כנגד ההחלטה.

עו"ד חג'בי מסר לאחר הדיון: "העיוורון של האגף הלאומני בימ"ר ש"י שובר שיאים. היום למדנו כי הם מרחיקים לכת ומייחסים לחשוד שמשך שנים עובד מולם ואיתם מעשים שכל השנים פעל ביחד איתם ועם צה"ל למגר. אני בטוח כי בימים הקרובים ישוחרר מרשי והתיק בעניינו ייסגר''.

בעקבות הארכת מעצרו של רבש"ץ חוות גלעד, הכריזו כלל הרבש"צים בחטיבת שומרון על שביתה עד להודעה חדשה.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) הגיב על מעצרו של רבש"ץ היישוב חוות גלעד, תקף את המשטרה וקרא לרבש''צים ביו"ש להצטרף לשביתת מחאה.

"מעצר רבש"ץ חוות גלעד הוא שערורייה שאין כדוגמתה והמשך ההתנהלות הבריונית, החצופה והטפשית של ימ"ר ש"י ומפקדיו. אני מגבה את הרבש"צים של חטיבת שומרון בשביתתם, וקורא לכל יתר הרבש"צים ביו"ש להצטרף אליהם. עם היחס המזלזל וכפוי הטובה הזה, שהמפכ"ל וחבריו יקחו אחריות על הביטחון בעצמם", אמר סמוטריץ'.