הרצוג לצידו של הרב קופרמן
הרצוג לצידו של הרב קופרמןצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל השתתפו הערב (רביעי) בקריאת מגילת אסתר בבית הכנסת "אהבת ציון" בבית שמש.

עם הגעת הנשיא התקיימה תפילת ערבית בבית הכנסת, ולאחר מכן הוא נשא דברי ברכה, על אותה בימה עליה סבו, הרב יצחק אייזק הלוי הרצוג זצ"ל, נשא דברים כרבה הראשי של אירלנד. לימים, העלו לארץ את אותה הבימה. בהמשך, נשאו דברים רב בית הכנסת מנחם קופרמן וראשת העיר בית שמש עליזה בלוך.

נשיא המדינה אמר: "כל ההוויה בלהיות כאן ולקרוא איתכם את המגילה מסבה אושר רב, אנחנו מרגישים פה כחלק מהקהילה, אנחנו מרגישים חלק מהעיר באהבה גדולה וחיבה רבה".

"אבי תמיד אמר לי, ואני חושב שזה עניין שמבטא את השליחות הציבורית שלנו: מרדכי היהודי הציל יחד עם אסתר את עמנו, אבל כפי שכולם יודעים כתוב בסוף שהוא רצוי לרוב אחיו, ואת זה צריך להפנים. אני מקווה שאנחנו נמשיך בשליחות הזאת ושהתפילה שתלווה אותנו הערב תלווה אותנו גם בהמשך. שנתראה רק בשמחות וחג פורים שמח", איחל הרצוג.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "חג שמח בית שמש. אנחנו כל שנה קוראים את המגילה שבה לקחנו אחריות על העתיד שלנו. זה חג שבו אנחנו נמדדים באנושיות שלנו. כבוד הנשיא, מיכל, אני מתרגשת ומודה לכם על שאתם כאן איתנו. החברה הישראלית היא תוצר של כולנו. זכות גדולה עבורנו להיות כאן ולקרוא את המגילה יחד ויחד נחשוב איך נספר את הסיפור שלנו. חג שמח לכולנו".