בנט ולפיד
בנט ולפידצילום: Photo by Yoav Ari Dudkevitch

הודעה משותפת שפרסמו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד קוראת לנשיא ארצות הברית שלא להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור, במסגרת הסכם הגרעין בין המעצמות לטהרן.

בנט ולפיד אמרו כי "משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק.

"משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים.

"משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הם הרסו את לבנון, הם עוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. הם הורגים יהודים מפני שהם יהודים, נוצרים מפני שהם נוצרים, ומוסלמים מפני שאינם נכנעים להם".

בנט ולפיד ציינו כי משמרות המהפכה הם חלק מרכזי ובלתי נפרד במכונת הדיכוי הרצחנית באיראן. "ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי איראנים וברמיסת נשמתה של החברה האיראנית.

"הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור, הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת "הבטחה לא לפגוע באמריקנים".

ראש הממשלה ושר החוץ השמיעו ביקורת חריגה: "המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

גורם המעורב בפרטי השיחות בוינה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי במסגרת ההסכם המתגבש שוקלת ארה"ב להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור הזרים, בתמורה להבטחה לריסון הכוחות.

הממשל האמריקני צפוי לדרוש לצד זאת התחייבות של האיראנים להימנע משליחת זרועות טרור במישרין או בעקיפין לרחבי העולם.

מי שהכניס את משמרות המהפכה לרשימה השחורה היה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בצעד היסטורי. זאת, משום שבפעם הראשונה בתולדות ארה"ב הוכנס ארגון המזוהה באופן מובהק עם מדינה ומהווה זרוע ממשלתית שלה, לרשימת ארגוני הטרור הזרים.