בנימין למען יהודי אוקראינה
בנימין למען יהודי אוקראינהצילום: מועצה אזורית בנימין

המועצה האזורית בנימין בראשות ישראל גנץ ערכה יום קליטה והצדעה ליהודים שעלו מאוקראינה בצל הלחימה שם. לצד זה הצדיעה המועצה גם למשפחות שלוחי חב"ד שעסוקים בימים אלו בטיפול בפליטי המלחמה.

בהפנינג המיוחד שנערך באתר שילה הקדומה נהנו המשפחות והילדים משלל פעילויות, הדרכות באתר המשכן, מיצגים אורקוליים וסדנאות.

באירוע השתתפו ילדים יהודים מבית היתומים ז'יטומיר באוקראינה שעלו לפני כשבועיים ארצה. ההפנינג נפתח במעמד מרגש בו קיבלו את הילדים תלמידי היישוב שילה עם שירים וחבילות אישיות.

לאחר סיור שערכו מדריכי שילה הקדומה לכל הבאים, נערכה תפילת חנה מרגשת במקום בו עמד המשכן להצלחת ורפואת את המשפחות והילדים שהגיעו ולשלום יהודי אוקראינה.

שליחי חב"ד אוקראינה הודו לראש המועצה ישראל גנץ על קבלת הפנים החמה למשפחות. גנץ חיזק את השלוחים ואמר: "לעם ישראל יש בית שאפשר תמיד להגיע אליו. בזכות שליחים יקרים כמוכם שמרבים את אור המשכן בעולם. הבית שלנו בבנימין הוא ביתו כלל עם ישראל ואנו מתפללים שבזכות האור שאתם מאירים בעולם תסייעו להביא אלפי עולים שיקבעו את משכן הקבע כאן בישראל ובבנימין בפרט".

שליח חב"ד בזיטומיר ורבה של מערב אוקראינה, הרב שלמה וילהלם, הודה על האירוח ואמר: "האירוח והלב החם של מועצת בנימין והעומד בראשה היא מרגשת ומחזקת את כולנו כאן. התפילה החשובה לעם היהודי אחרי שמע ישראל והיא תפילת העמידה ואת כל הדברים בתפילה זאת לומדים מתפילת חנה שנגעה מהלב שלה וביקשה ילדים. מכאן זה המקום שנבקש תפילה אמיתית להצלחת כל יהודי התפוצות ולבקש את הגאולה".

במועצת בנימין פועלים בשבועות האחרונים לסיוע ולאפשרות של קליטת משפחות ועומדים בקשר רציף עם אנשי חב"ד-אוקראינה ואיגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים העומדים במסירות כבירה למען שלוחי חב"ד והפליטים מאוקראינה.