הרב חיים אמסלם
הרב חיים אמסלםצילום: חזקי ברוך

מרן הרב עוזיאל ורבים מחכמי זמנו נקטו בגישה מקרבת בגיור, מתוך עיונם בסוגיא ומתוך השקפת עולם להכניס ליהדות כל מי שהוא מזרע ישראל ולא לאבד נפשות מישראל, אף כי גישתם לא נבעה דוקא מהעניין הציוני, אלא מההבט היהודי וההלכתי, אולם עתה אנחנו נדרשים דווקא לפסיקתם, אחרת אין פתרון.

מדינת ישראל "הציונית" לא הבינה בקוצר ראייתה, כי במו ידיה הכשילה את עצמה, כשבעקיפין היא דחקה את רגלי הרבנים המתונים, ונתנה את הכוח בידי הקיצוניים, שהעניין הציוני לא מדבר אליהם, ואין שום משמעות לעניין הגיור, אם אינו כשהקפתם.

ולכן למרות כל הכוחות והמשאבים שהושקעו בהקמת ועדת נאמן, ועדת נסים והצעות חוק שונות, כולם הוכשלו. אולי הבדלי הגישה לכל עניין הגיור נובעים מהיחס לציונות עצמה, ולבניין הארץ בעוד הרבנים בעלי הנטיה לציונות חרדים לצביונה, ומכאן גם החרדה למצבה הדמוגרפי של המדינה.

יש כאלו שהעניין של "מדינה יהודית" או לא, פחות מדאיג אותם, אם בין כך איננה דתית. לכן הם אינם מוטרדים מכך שחצי מיליון גויים בינינו. אולי זה אפילו משרת איזה אינטרס סמוי, מבחינתם מי שרוצה להישמר יקפיד על החינוך החרדי ולהתחתן עם יהודים כמוהו.

לכן טועים הרבנים מהציונות הדתית, שתפסו גישה שאינה מתאימה לזמננו, ואינם מבינים שהם משרתים אג'נדה אנטי ציונית שבליבה חיסול המדינה כמדינה יהודית, וחזרה להתנהלות גלותית כעם בסביבה גויית כפי שחיינו אלפיים שנה.

רבנים אלה עושים עוול למדינה, לציונות ופועלים ברוב תמימותם נגד הבסיס ההשקפתי שלהם עצמם, הרבנים החרדלי"ם משרתים מבלי לדעת, אג'נדה אנטי ציונית.

מה תעשה מדינת ישראל אם מחר יבואו חמש מיליון זכאי "חוק השבות" לא יהודים ע"פ ההלכה? ויש בעולם אפילו הרבה יותר זכאי "חוק שבות" שאינם יהודים על פי ההלכה זה לא מצב תיאורטי. ראינו שאירופה יכולה להידלק בין רגע, ואפילו אין לדעת את העתיד לקרות באמריקה הגדולה.

אולי המתנגדים לאימוץ דרכו של הרב עוזיאל מעדיפים כמו המפלגות הערביות שתהיה כאן מדינת כל אזרחיה, העיקר שלא תהיה מדינה יהודית מסורתית.

לכן הפיתרון הוא גיור למסורתיות. אי אפשר לצפות מכל מאות האלפים שיהפכו לדתיים מקפידים על קלה כחמורה בין רגע. זה לא יקרה. כולם יודעים את זה וכולם טומנים את ראשם בחול. בינתיים הבעיה רק הולכת ומחריפה והפוליטיקאים והרבנים אינם מבינים שיש כאן מלחמה על הבית, מלחמה על הבית היהודי, על המדינה היהודית של כולנו. כן !! של כולנו, כולל העולים מזרע ישראל זכאי חוק השבות.