מירוץ גולני
מירוץ גולניצילום: דובר צה"ל

ביום ראשון ייצא לדרך מנקודת הזינוק שבחרמון ועד לאילת, מרוץ גולני ה-31. הזנקת המרוץ תיעשה על-ידי מפקד החטיבה, אלוף-משנה ברק חירם, מפקדי הגדודים, לוחמי וחיילי החטיבה.

המרוץ ייערך במספר מקצים הפרוסים במדינה, ויסתיים ביום ה', 31 במארס 2022, כ"ח באדר ב' תשפ"ב, בטקס חגיגי ברחבת "דגל הדיו" באילת.

למרוץ יצטרפו תלמידים מרחבי הארץ, נציגי תנועות הנוער, נציגי הרשויות המקומיות והאזוריות המארחות את המירוץ וכן משפחות שכולות שירוצו לצד לוחמי ומפקדי החטיבה במקטעים השונים.

מרוץ גולני נועד לעודד בני נוער לגיוס לשירות קרבי משמעותי ולחזק את הקשר של צה"ל עם הקהילה דרך יצירת מפגשים ופעילויות משותפות. המרוץ מושתת על ערכי אהבת הארץ, ומדגיש את חשיבות הכושר הגופני שהינו חלק משמעותי ממקצועיות הלוחם.


ההכנות למרוץ נערכו בשיתוף פעולה עם אגף התנועה במשטרת ישראל. בצמתים הראשיים בהם תידרש חסימה לשם מעבר בטוח של המשתתפים ייחסמו צירי תנועה לפרקי זמן קצרים, זאת תוך פגיעה מזערית בשגרת התנועה.

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה ברק חירם: "בזמן האחרון אנו עדים לאמירות רבות כמו ׳מה יוצא לי, או מה זה נותן לי׳ בהקשרי תרומה לקהילה ושירות משמעותי. דווקא בעת הזו בחרו לוחמי ומפקדי גולני לתת ולהתנדב בקהילה במסגרת המרוץ ולקיים שיח עם הנוער הישראלי על ערכים של שירות משמעותי, נתינה, אהבת המולדת והגנה עליה.

חירם אמר: ''ערכים אלו חשובים להמשכיות עם ישראל במולדתו ולחיים משותפים בפסיפס האנושי במדינת ישראל. במהלך שבוע המרוץ יושרשו בחיילים ערכי החטיבה ומורשתה, דרך אתרי הקרבות מהחרמון ועד אילת, גם באמצעות התנדבות בקהילה עם סיפורי מורשת קרב מקרבות תש"ח ועד ימינו. אני מזמין את כל עם ישראל לרוץ יחד עם מפקדי ולוחמי החטיבה במרוץ גולני".