גנץ בפיקוד מרכז, השבוע
גנץ בפיקוד מרכז, השבועשלו שלום/TPS

שר הביטחון בני גנץ חתם היום (ו') על צו קריאה חריג לשירות מילואים בהתנדבות של 300 חיילי מג"ב (3 פלוגות) לצורך תגבור הכוחות במסגרת מבצע "שובר גלים".

גיוס המילואים מתבצע לבקשת משטרת ישראל. הצו החריג יהיה בתוקף למשך חודש.

אתמול סיכמו ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון פנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי על תוספת התעצמות חירום בהיקף של 181 מיליון ש"ח למשטרת ישראל. 111 מיליון ש"ח יועברו למשטרה כעת, ועוד 70 מיליון יועברו עד חודש אוגוסט.

תוספת התקציב תופנה למימוש שלב ראשון בהקמת "חטיבת מג"ב" על בסיס כוחות מילואים, גיוס 200 לוחמי קבע למשמר הגבול, רכישת 6,500 אפודים קרמיים, 4,000 קסדות ו-40 אופנועים, הצטיידות עבור 10 פלוגות מג"ב במילואים, גיוס מתנדבים, עיבוי וחיזוק המשמר הלאומי וגיוס מילואים.

ראש הממשלה בנט אמר, "במשך שנים ארוכות משטרת ישראל הוזנחה והצרכים המבצעיים שנדרשו לעמידה במשימותיה לא נענו. אנחנו מתקנים את זה ומקצים עכשיו משאבים משמעותיים לצורך עמידה במשימת העל - הגנה על ביטחון הציבור. משטרה חזקה = מדינת ישראל חזקה. זו המשוואה ואת זה אנחנו מיישמים. אנחנו בעיצומו של גל טרור המופנה נגד אזרחי ישראל, ופועלים בכל הכלים ובכל הזירות על מנת להשיב את הביטחון ואת תחושת הביטחון. זוהי חובתנו. כמו עד היום, גם הפעם - נצלח זאת ביחד".

השר לביטחון פנים בר-לב, הוסיף "זוהי בשורה של ממש להגברת הביטחון האישי של אזרחי ישראל. תכנית ההתעצמות המיידית למשטרת ישראל, שסוכמה הערב על ידי ראש הממשלה הינה אבן דרך חסרת תקדים, המבטאת אמון ועוצמה במשטרת ישראל. הסיכום התקציבי שגובש מגיע לאחר הזנחה רבת שנים אשר הובילה לפערים רבים שנחשפו באירועי ׳שומר חומות׳ ויאפשר מענה ושיפור היכולות המבצעיות. אמשיך להעצים את משטרת ישראל ואת ביטחון הפנים על מנת לחזק את תחושת הביטחון של כל אזרחי ישראל ואת את חוסנה של החברה הישראלית".

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי: "מדובר בתוספת תקציב ומשאבים חשובה ומשמעותית בעת הזו, בה שוטרי משטרת ישראל מגנים בגופם על אזרחי ישראל מפני הטרור תוך פריסה חסרת תקדים בכל הארץ. לצד המשימות הרבות של משטרת ישראל בשגרת היום יום בתחומי הפשיעה, השירות לאזרחים, תאונות הדרכים, סיכול הטרור ועוד שלל תחומים, ישנם גם אתגרים גדולים במוכנות לתרחישי הסלמה וחירום, ועם ההתעצמות החשובה הזו אנו מוכנים טוב יותר לשעת מבחן. אני מברך את ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים על גיבוש הסיכום התקציבי למען משטרה חזקה ואפקטיבית הרבה יותר".