בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ קיים ישיבת סיעה הערב (רביעי) עם חברי "כחול לבן" שהתקיימה בזום בעקבות המשבר שפוקד את הקואליציה.

גנץ סיפר: "שוחחתי עם ראש הממשלה היום ואנחנו נפעל כדי לנסות ולשמר את הממשלה. כחול לבן הייתה ותמשיך להיות הסיעה הממושמעת והמרכזית ביותר בקואליציה. אנחנו רוצים בקיומה של הממשלה ובהצלחתה, ובמובן הזה לא השתנה דבר מאתמול".

ח"כ אביר קארה מסיעת ימינה ניהל לאורך היום מגעים משמעותיים מאוד עם חברי הכנסת עמיחי שיקלי ועידית סילמן במטרה להתפלג מימינה ולהקים סיעה משותפת.

בחדשות 12 דווח כי השלושה אף ניסחו הסכם התפלגות - אך קארה טרם חתם עליו ומופעלים עליו ועל ח"כים נוספים לחצים כבדים.

קארה הסתיר את המגעים מבנט ובהמשך היום אף נסע להיפגש עם ראש הממשלה בקריה, שם סיפר כי נועד עם סילמן במטרה לשכנע אותה להישאר בקואליציה.

בסיעה של קארה, סילמן ושיקלי, הם ירוויחו את חירותם הרשמית מימינה ומימון מפלגות. קארה יוכל לפעול כסיעה עצמאית ולהפעיל יותר לחץ על בנט בסוגיות מדיניות וכלכליות. ככל הנראה קארה מעוניין בהמשך כהונת בנט והשניים האחרים בדיוק ההפך.

ח"כ ניר אורבך התפרץ לעבר ראש הממשלה בנט בישיבה של סיעת ימינה שנערכה בקריה בתל אביב. אורבך אמר לבנט: "לא ייתכן שהשתמשת בביטוי גדה מערבית. זה לא קשור לשאר המפלגות בקואליציה. זה סתם לשלם מחיר בבית האידיאולוגי שלנו, הכנסתם אותי לסיטואציה בלתי אפשרית''.

הישיבה בלשכת בנט כללה לא מעט "נזיפות" בראש הממשלה. חברי הכנסת התלוננו על שאננותו, על השימוש בביטוי "הגדה המערבית" ועל העדר קידום החקיקה והרעיונות שלו ושל חברי הכנסת מימינה.

יחד עם זאת, ראש הממשלה בנט אמר לבכירים בקואליציה "סיעת ימינה לא מתפרקת והקואליציה תחזיק".

כבר לא יהודה ושומרון: בנט השתמש בצמד המילים "הגדה המערבית"

ישיבת סיעת ימינה התקיימה לאחר שרק הבוקר שלחה יו"ר הקואליציה עידית סילמן מכתב לבנט וכתבה כי היא אינה יכולה עוד לשאת את "הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות". סילמן הוסיפה כי "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש". רה"מ בנט שמע על פרישתה של סילמן בכלי התקשורת, בשעת בוקר מוקדמת.

בתוך כך, בליכוד פונים לחברי הכנסת ב"תקווה חדשה" ומפצירים בהם ללכת בדרכה של עידית סילמן - ולפרוק מהקואליציה.

חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) שהיה מרוקחי הדין בין סילמן לנתניהו, אמר לרדיו גלי ישראל: "אין פה יותר משתי אפשרויות, או הקמת ממשלה בראשות נתניהו - או בחירות. חברי תקווה חדשה צריכים לשאול את עצמם האם נכון להמשיך בהחרמה של נתניהו. אנחנו נקבל אותם בזרועות פתוחות.

"הדלת פתוחה ואני אומר בצורה הכי ברורה ולא רומז: אנחנו מדברים איתם. אני מאמין שנצליח להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אם הם יתעקשו לא לשבת עם נתניהו - הם כנראה יגררו את ישראל לבחירות נוספות. אני מנסה כל מיני אפשרויות, הם לא אויבים, אלו אנשים שאנחנו מכירים אותם שנים", הוסיף לוין.