כ-20 שייחים ומנהיגים מוסלמים מהרשות הפלסטינית ומהנגב השתתפו בסעודת איפטאר יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בברקן שבשומרון.

המשתתפים באירוע יצאו במסר לחברה הפלסטינית, קראו להם לעמוד לצד מדינת ישראל ולתמוך בהסכמים עם איחוד האמירויות. כמו כן גינו השייחים את הפיגועים שהתרחשו בשבועות האחרונים בישראל.

המשתתפים הסבירו בקריאתם לפלסטינים כי הם יהיו הראשונים להיפגע מאיראן עוד לפני מדינת ישראל, עקב חשיבות המלחמה בין השיעים לסונים. לכן, לאור ההתפתחויות במזרח התיכון והוועידה שהתקיימה בנגב בשבוע שעבר, מוטב להם להתייצב לצד מדינת ישראל במאמצים מול אירן, ובטח שלא לנסות לחבל בהם או באזרחי ישראל. בנוסף, לאור הפיגועים בשבועיים האחרונים שגבו בין היתר את חייהם של 11 אנשים, הוציאו המשתתפים גם גינוי משותף לאירועי הטרור הללו.

"אני שמח מאוד שאתם כאן ומקבל אתכם בשם תושבי השומרון, רמאדן כרים" אמר ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, במהלך האירוע. "ההתכנסות שלנו היא לא רק שבירת הראמדן, אלא נגד רצח ופגיעה באנשים. אנחנו מאוחדים ברצון לעשות שלום בין אנשים ולא בין ניירות, ונחושים לתת אלטרנטיבה לאוסלו שגרם לכך שדם יהודי וערבי נשפך. אתם מנהיגים אמיצים, ודווקא היום יש מנהיגים אצל היהודים והערבים שמבינים שצריך אלטרנטיבה אחרת. יש כאלה שמדברים על שלום ויש להם סכין מתחת לנייר ויש כאלה שמדברים על שלום אמיתי. יכולות להיות מחלוקות אבל מתוך כבוד הדדי".

שייח חבאס חליל שווקי, שייח הכפר הפלסטיני ערב רמדין בדרום הר חברון גינה את הפיגועים ואמר: "הילדים שלנו יקרים לנו, אנחנו נגד האלימות הזו, ואנחנו רוצים לחיות ביחד, אנחנו רוצים את מי שיעזור לנו, לכן אנחנו כאן אצל יוסי ולא אצל הרשות הפלסטינית שלא מסייעת".

השייח האמירתי אחמד עלי מוסא הוסיף באירוע: "כפי שידוע ישנם כוחות רעים שמנסים להפריע למהלך הנורמלי ולכוחות השלום, הכוחות האלו הם כוחות שוליים, בהזדמנות זאת אני רוצה לגנות את הפיגועים שבוצעו ע"י הכוחות האלו. אני רוצה להודות לידידי היקר והאהוב מר יוסי דגן שארגן את הערב הזה".

צילום: דוברות
צילום: דוברות

דאוד בדרן תושב צור באהר במזרח ירושלים, ראש המשלחת הפלסטינית לביקור בשומרון, ביקר במהלך האירוע את איראן וטען שמטרתה ללבות את הסכסוך הישראלי פלסטיני: "אני מברך על היחסים בין האמירויות למדינת ישראל, איראן מקדמת את הסכסוך הישראלי הפלסטיני באופן שקרי וזאת כדי לקדם אג'נדה שלה שלא מועילה לערבים ולישראלים. ולכן עלינו ועל הישראלים לפתוח את העיניים וליצור שלום אמיתי בין ישראלים לפלסטינים זו תהיה המכה הגדולה ביותר לאיראן. עלינו לבנות יחסים המבוססים על כבוד הדדי וכלכלה משותפת נגד האויב האמיתי איראן. הלב מדמם למראה האירועים שקורים. הילד היהודי שנרצח אני רואה אותו כילד שלי".

חלדון חוסייני מכפר עקב שליד רמאללה גינה את הפיגועים ואמר: "אם אדם הרג אדם מי יכול להחזיר את הנשמה שלו. אחי היקרים אל תגידו לי שזה דבר קדוש. הדבר הקדוש ביותר שקיים הוא נפש האדם".

חטיב עבד אלסאתר, תושב קלנסווה: "מרגש מאוד מה שקורה פה. מה שחשוב לי הוא שאנחנו בברקן, בשומרון, לא בתל אביב, אנחנו חושבים שאלה שגרים ביו"ש המתנחלים הם אויבים. ואני גיליתי שהם לא אויבים. להפך. לכן יוסי דגן תודה רבה לך על המפגש המאוד חשוב הזה בין שתי קבוצות שחושבות שהן יריבות אבל הן לא יריבות אלא מישהו אמר להם להיות יריבות. ואני מקווה שכולנו נקטוף את הפרי הזה של השלום לטובת כולם".

הבישוף רמזי סעדק מבית לחם אמר באירוע "האחריות שלנו לעבוד ככל יכולתנו למען השלום בשני הצדדים ובכל העולם, כשאנחנו רואים הרוגים משני הצדדים אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לפעול לשלום. הסבל הוא בשני הצדדים. אנחנו צריכים להתאחד ביחד ולהתפלל למען השלום. אלוהים יברך אתכם". האשם קאק ממזרח ירושלים הוסיף: "אני מגנה בכל תוקף את הפיגועים אנחנו צריכים ללכת יד ביד לשלום".