קבר יוסף
קבר יוסףצילום: אהוד אמיתון/TPS

פורעים פלסטינים נכנסו הלילה (ראשון) לאחד המקומות הקדושים לעם היהודי, קבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר והציתו אותה.

ההתפרעות וההרס התרחשו שבע שנים לאחר שמתחם הקבר הוצת וניזוק קשות בשנת 2015 ולאחריו המועצה האזורית שומרון הכניסה צוותים משלה כדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש.

שר הביטחון בני גנץ התייחס להשחתה החמורה בקבר יוסף ופרסם הודעה בעברית, ערבית ואנגלית. גנץ אמר כי "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים. ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור''.

שר הביטחון סיפר עוד כי ''העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נמצא בקשר מאז שעות הלילה עם גורמי הצבא והמנהל האזרחי כדי לפעול לתיקון ההרס וגם אנשי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה האזורית שומרון עודכנו בפרטי האירוע.

"זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו, הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי רגע לפני חג הפסח. הדבר מתרחש אך ורק משום שמדינת ישראל הפקירה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי 'לשמירתה' של הרשות הפלסטינית העבריינית", הגיב דגן.

לדבריו, "אנחנו דורשים להחזיר לאלתר את צה"ל לקבר יוסף וגם את ישיבת עוד יוסף חי. על עם ישראל במדינתו הריבונית לשמור על קודשיו. את המעשה שנעשה הלילה על כל בן תרבות לגנות. זוהי פגיעה לא רק בנכס צאן ברזל של העם היהודי אלא פגיעה באתר היסטורי בן אלפי שנים".

"פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דאעש. הרשות הפלסטינית היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב והגורם לטרור בכל רחבי הארץ ולברבריות בקבר יוסף כפי שאנחנו רואים עכשיו פעם נוספת", סיכם.

במועצת יש"ע הגיבו להשחתת קבר יוסף, "ההשחתה הלילה של קבר יוסף היא עוד חציית קו אדום המעידה על רמה שפלה של אלימות ערבית ואיבוד ההרתעה מצידם. אנחנו מזועזעים מהמקרה ודורשים גינוי חריף מכל הגורמים המדיניים. צה"ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש".