התושבים מזהירים מפתיחת הציר לפלסטינים
התושבים מזהירים מפתיחת הציר לפלסטיניםצילום: ללא קרדיט

תושבי קידר בהרי יהודה ניסו לחסום בגופת את פתיחת כביש הגישה ליישוב לתנועת פלסטינים, לראשונה אחרי 20 שנה.

העימותים במקום החלו לאחר שבאופן מפתיע החלו הבוקר (א') עבודות בשטח, במטרה לפתוח את הכביש לטובת פלסטינים שיגיעו מחברון, בית לחם, עבדייה וכפרים סמוכים שחלקם הגדול עוינים לישראל.

מדובר בכביש היחיד המוביל ליישוב קידר אשר נסלל לטובת התושבים לפני 20 שנה בשל הפיגועים והירי שהם ספגו כשנסעו בכביש עוקף.

במכתב שהוציאו התושבים לשרי הממשלה נכתב כי הלחץ על אלוף פיקוד מרכז לפתיחת הכביש הופעל על ידי קמ"ט תחבורה איו"ש במנהל האזרחי, ישראל אפריאט. "כל הניסיונות שלנו להיפגש עם האלוף עלו בתוהו, גם הפניות של ראש המועצה שלנו להיפגש איתו בנושא עלו בתוהו. האלוף החליט לפתוח את הכביש ולהפר סטטוס קוו של עשרות שנים, מבלי לדבר איתנו, לעדכן אותנו ולשמוע אותנו".

עוד טוענים התושבים כי "האלוף החליט לסכן את תושבי קידר, ובמיוחד בתקופה זו, כאשר לפלסטינים יש כביש אחר - בעוד לנו אין. זה הכביש היחיד המשרת אותנו, הוא מגיע עד שער הכניסה ליישוב והוא משמש מאות משפחות. יתרה מכך, ילדי קידר לומדים בגנים ובבתי ספר במעלה אדומים, ובכל יום נוסעים על הכביש עשרות אוטובוסים המסיעים את הילדים הלוך ושוב. לצערנו הרב הבוקר התעוררנו למראה כלי עבודה שהחלו להכשיר את הצומת לנסיעת הפלסטינים ולעובדה מוגמרת".

משה זיגדון יו"ר ועד הישוב קידר מכוון את החיצים כלפי השרים וחברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה ואומר: "אני קורא לשרי הממשלה וחברי הכנסת מהמחנה הלאומי לא לאפשר את ההפקרות הבטחונית הזאת ולא לפתוח את הכביש לרצח הבא. אם פתיחת הכביש למחבלים תגרור אירועי טרור נוספים הדם יהיה על הידיים שלכם''.