"גנץ עושה שימוש ציני במח"ט שומרון"דוברות

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מגיב הערב (ראשון) למכתב של מפקד חטיבת שומרון אלוף משנה רועי צוויג שנחשף בערוץ 7 וכלל אזהרה מקיום הצעדה לחומש המתוכננת להתקיים בחול המועד פסח.

"מכתבו של מח"ט שומרון מקומם והוא גם לא אמת. אגב, אין לי טענות כלפיו ברור לי שזו הנחיה שהוא קיבל מלמעלה, משר הביטחון גנץ. אבטחת צעדות לחומש בוצעה אין ספור פעמים. צה"ל יודע לעשות את זה גם עכשיו", אומר סמוטריץ'

לדבריו, "אם יש לבני גנץ מספיק סד"כ כדי לשים מחסומים בדרך לחומש, אם יש לבני גנץ מספיק סד"כ כדי לשלוח את הצבא פעם אחר פעם אחר פעם להרס ברוטאלי של התישבות צעירה ביהודה ושומרון. אם יש לו סד"כ כדי להבטיח את ההקלות שהוא נותן לפלסטינים ברמדאן יש לו בוודאי יש לו גם מספיק סד"כ כדי לאבטח את הצעדה הכי לגיטימית, הכי צודקת והכי מתבקשת הזו. שוב- שימוש ציני של בני גנץ בצבא, הפעם במח"ט שומרון כדי לקדם אינטרסים פוליטיים".

"אני כמובן קורא לציבור להגיע בהמוניו ביום שלישי, ג' חול המועד פסח כדי לפתוח את המצור, להסיר את המחסומים ולצעוד חופשיים לחומש. אנחנו לא ניתן בשום פנים ואופן שהתוצאה של הרצח של יהודה דימנטמן ה' יקום דמו תהיה הצרת צעדה וחס וחלילה חורבנה של הישיבה בחומש. שוב - הציבור כולו נקרא לבוא. צה"ל בהנחיה כמובן של דרג מדיני נדרש לתת את האבטחה הנדרשת", סיכם סמוטריץ'.

נזכיר כי אל"מ צוויג כתב כי "במהלך חול המועד ישנם מספר רב של אירועי התיישבות שאותם מאבטחת החטיבה ומאפשרת לאלפי מטיילים מכל הארץ להגיע להר עיבל, סבסטיה, ולכלל המעיינות בשומרון''.

הקצין ציין במכתבו לרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, כי הצעדה המתוכננת ביום שלישי משבי שומרון לחומש היא לאורך 14 קילומטרים ועוברת בצמוד לארבעה כפרים עוינים, כהגדרתו. "חשוב להבהיר שקיום הצעדה על הציר הזה ללא אישור ואבטחה, מסוכן ביטחונית''.

"צעדה זו שלא אושרה גורמת לכם לסכן את הציבור שלא מכיר את הסכנה הביטחונית", כותב קצין ההגמ"ר בשמו של המח''ט והדגיש כי הצעדה לחומש לא מאושרת ולא מאובטחת. "בכך הינכם יוצרים מצב של פיקוח נפש".

הקצין מבקש לכל הפחות לעדכן את הציבור שמדובר בצעדה מסוכנת, לטענתו, שלא אושרה על ידי צה"ל וגם אינה מאובטחת על ידו. "במידה והצעדה תתבצע ללא אישור, היא תפגע ביכולת לקיים אירועי התיישבות אחרים כדוגמת העלייה לסבסטיה, כתוצאה מפיצול הקשב החטיבתי והיעדר יכולת לריכוז מאמץ להצלחת שאר אירועי ההתיישבות''.

"מי שיבחר לעקוף את כוחות צה"ל שיוצבו במרחב וללכת בצירים מסוכנים בתוך ובצמוד לכפרים, ישים את נפשו בכפו", הדגיש קצין ההגמ"ר מכתב לראש ישיבת חומש. "אני שב ומבקש מכם שלא לפעול בצורה אקטיבית להכשלת הכוחות במשימתה ולייצר סכנת חיים לאזרחים שישתתפו בצעדה זו''.

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, שלח מכתב תשובה למח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, שבו הוא מספר על חשיבות הצעדה בחומש ועל התקווה והאמונה שנוסכת ישיבת חומש על פני כל העם. במכתב נאמר: "לאחר הרצח של תלמידנו היקר יהודה דימנטמן הי"ד, אל מול הססנות וחולשה של הממשלה צעדו קרוב לעשרים אלף תומכי חומש ועלו להר, כדי להצהיר בגאון כי אין לתת פרס לטרור! נמשיך ללכת בגאווה יהודית בבאר שבע, בחדרה, בתל אביב ובבני ברק".

הרב כהן דוחה את הטענות שהובאו במכתבו של המח''ט, "מדובר בשימוש ציני בטענות ביטחוניות בכדי להכשיר את הרס הישיבה".