אביר קארה
אביר קארהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תשעה חודשים אחרי הקמת הממשלה: ראש הממשלה נפתלי בנט הבין שהוא חייב לפרגן לחברי הכנסת של ''ימינה'' כדי שלא ילכו בדרכה של עידית סילמן ויעזבו את הקואליציה שלו.

"אין קיר שלא יישבר על ידי אביר", שיבח בנט את סגן השר אביר קארה. "גם עובדי משרד ראש הממשלה, שקיבלו מאיתנו היום אותות הצטיינות, יודעים שאביר מוביל את הרוח של לדאוג לציבור על חשבון אינטרסים, לקדם תחרות, להוריד את יוקר המחייה, להילחם בבירוקרטיה ולתקן את מה שהוזנח כאן משך שנים.

"אנחנו עושים את זה עכשיו בפירות ובירקות, בשורה של מוצרים וגם למען בעלי העסקים, שתמיד היו בתחתית סדרי העדיפויות – ועכשיו אנחנו פורסים להם שטיח אדום. רק התחלנו", הוסיף ראש הממשלה.

העוקבים בעמוד הפייסבוק של בנט לא יכלו להסתיר את צחוקם. "ראבק אתה ראש ממשלה, ככה להתבזות בחנופה?!", שאל צחי לוי. הגולש מאיר אליפור כתב "היי נפתלי, פרצו לך לפייסבוק''. חן מסיקה הגיב: "די נו זה מביך". גרשון פינסקי הודה: ''נשמע כמו פוסט תחנונים רק אל תפיל את הממשלה''.

היה גם מי שענה לראש הממשלה ברצינות. "מצטער, ככה לא נלחמים ביוקר המחיה", הגיב עקיבא שמואלי ופירט: "מה גם שפירות וירקות זו לא הנקודה שכואבת ביוקר המחיה. הממשלה צריכה לטפל איפה שהיא הבעיה ולא בשחקנים במגרש העסקי.

"מחירי הדלק יקרים רק בגלל המדינה. מחירי הדיור יקרים רק בגלל המדינה. מוצרי החלב יקרים רק בגלל המדינה. מחירי הרכבים יקרים רק בגלל המדינה. מחירי הייבוא בנמלים יקרים רק בגלל המדינה. אז תתחילו בלטפל בהורדת חסמים, מיסים ובירוקרטיות שמתאימות לשנות ה-50. בלי כותרות פופוליסטיות על ירקות ופירות", ביקש שמואלי.