על רקע טענות ראשי ההתיישבות על הקפאה שקטה של הבנייה ביהודה ושומרון, הליכוד יוצא במהלך משלו לקידום תוכנית ההתיישבות שאותה יפעל ליישם עם חזרתו לשלטון.

בכנס "הליכוד מרים כוסית להתיישבות" שנערך בישוב החדש עמיחי הודיע יו"ר מזכירות הליכוד ח"כ ישראל כ"ץ על הקמת ועדה שתפעל לגבש את תוכנית הליכוד להתיישבות. כ''ץ הודיע על מינויו של עו"ד אביחי בוארון לעמוד בראש הוועדה.

בכתב המינוי כותב כ"ץ: "מתוך מחויבותה העמוקה של תנועת הליכוד למפעל ההתישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ועל בסיס חזונו של הליכוד לפיתוח ההתיישבות והאחיזה הישראלית בכל חבלי יהודה, שומרון והבקעה, בהיותם חלק בלתי נפרד מארץ מולדתנו, אני רואה חשיבות רבה לגיבושו של מסמך שיהווה התוכנית המעשית של הליכוד למימוש מחויבות זו וחזון זה".

בהמשך כתב המינוי וההודעה על הקמת הוועדה, מוסיף כ"ץ בפניה ישירה לבוארון: לפיכך, הנני ממנה אותך לעמוד בראש ועדת משנה לענייני התיישבות של מזכירות הליכוד במטרה לגבש את עקרונות תוכנית ההתיישבות של הליכוד ביהודה ושומרון".

לצידו של כ"ץ נכחו באירוע גם ח"כ יואב קיש, ח"כ קטי שטרית וח"כ שלמה קרעי. "אני רואה חשיבות רבה לגיבושו של מסמך שיהווה התוכנית המעשית של הליכוד למימוש מחויבות זו וחזון זה. לכן הקמתי את הוועדה הזו. הוועדה תגבש את עקרונות תוכנית ההתישבות של הליכוד ביהודה ושומרון. אני מאחל לאביחי בוארון הצלחה במשימתו החשובה", אמר כ''ץ.

אביחי בוארון יו''ר פורום ציון וירושלים בליכוד: "אני מודה ליו"ר מזכירות הליכוד חבר הכנסת ישראל כץ על האמון. בעזרת ה' נגבש בהקדם את חברי הועדה ונתכנס יחד עם ראשי קבוצות, אנשי חזון ופעילים מרכזים בהתיישבות כדי לגבש תוכנית שתהפוך את יהודה ושומרון ללב הארץ".