יעקב קובי שבתאי
יעקב קובי שבתאיצילום: Meir Vaknin/Flash90

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הגיב בצהריים (שלישי) לקריאתו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לשוטרים הערבים "להשליך את נשקם בפנים של הצבא".

שבתאי דיבר בטקס יחידות מצטיינות של המשטרה ואמר: "לא אתן שיכפישו את השוטרים הערבים, אחינו לנשק".

שבתאי ציין כי הוא אינו נוהג להגיב לאמירות של אנשי ציבור, אך המשטרה בראשותו תהיה כחומה בצורה מול כל מי שיבקש לפגוע בשוטרים הערבים "ולערער את זהותם הישראלית ואת החובה שלקחו על עצמם באומץ רב".

מפכ"ל המשטרה ציין כי לא רק שאמירותיו של עודה לא מרתיעות את המשטרה, "אלא שהן מחזקות את התהליך שאותו אנו מבקשים לקדם, והוא הגדלת מספר המשרתים הערבים בדגש על אלו המוסלמים בשורות המשטרה. אני שולח לכם חיבוק של תמיכה, גיבוי, חיזוק והערכה על פועלכם. אנו עומדים מאחוריכם ולעולם לא תהיו לבד", אמר המפכ"ל.

גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו אתמול לכאן חדשות כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ איימן עודה. הגורמים ציינו כי הדבר אפשרי נוכח תוכן הדברים שהשמיע עודה, המיקום שבו דיבר - שער שכם, והעיתוי - גל הטרור.

אתמול הדגיש ח"כ עודה בריאיון בערבית לערוץ מכאן כי הוא אינו חוזר בו מדבריו והוסיף כי דיבר "על תלונות של תושבי מזרח ירושלים, שמתלוננים על פגיעה שנעשית כלפיהם בידי שוטרים שהם בשר מבשרנו". עוד אמר כי "יש לנו עמדה נגד שירות חובה", וקרא לדרוזים "שהם חלק מאיתנו, לפרוש מהשירות הצבאי - זוהי עמדה היסטורית שלנו שלא השתנתה מאז הקמת מדינת ישראל".