כך הגיבה ריטה כשקיבלה את ההודעה שתשיא משואה
כך הגיבה ריטה כשקיבלה את ההודעה שתשיא משואהבאדיבות המצלם

שר התרבות והספורט חילי טרופר הודיע היום (ראשון) על הבחירה בזמרת ובשחקנית ריטה להדליק משואה ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל.

בכך קיבל השר את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות בראשות מנהל מרכז ההסברה מושיק אביב.

ריטה התבשרה על הדלקת המשואה בשיחת טלפון שקיבלה משר התרבות טרופר. "הציף אותי בהתרגשות וגאווה שאין כמותה", סיפרה הזמרת. "כנראה שלעולם לא אתרגל לעוצמת האהבה שבה אתם עוטפים אותי כבר ארבעה עשורים.

"אפשרתם לי להיכנס לכם ללב ולהפוך למשפחה שלכם וזאת זכות יוצאת דופן. המעמד הכל כך מכובד של הדלקת המשואות מסמל עבורי מתמיד, את הישראליות במיטבה. זה כבוד מאד גדול עבורי להימנות עם כל האנשים שנבחרו עד היום ואלה שיבחרו בעתיד. אני מודה לשר התרבות חילי טרופר וליו"ר משרד ההסברה מושיק אביב ולעם שלי, אני מרוגשת כל כך", הוסיפה ריטה.

כך הגיבה ריטה כשקיבלה את ההודעה שתשיא משואה

ריטה יהאן-פרוז, המוכרת לקהל הישראלי בשמה הפרטי ריטה, נולדה בטהראן שבאיראן ועלתה לארץ עם הוריה כשהייתה בת שמונה. היא מופיעה על במות ישראל כבר למעלה משלושים שנה, ומנעד יצירתה העשיר כולל שירה, מחזות זמר, יצירות קלאסיות, משחק בקולנוע וכתיבה ספרותית.

בנימוקי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות נכתב כי ''בצד עבודתה עם בכירי הכותבים והמלחינים בארץ, ריטה גם חוקרת את שורשיה ומתוך חיבור עמוק אל העולם ואל התרבות של בית הוריה – שולחת יד פתוחה ומכבדת אל תרבויות המזרח התיכון.

''בצד עשייתה האומנותית ריטה שותפה גם במפעלי התנדבות רבים ומגוונים, ולאחרונה אף הצטרפה כנשיאת כבוד לארגון "רוח נשית" המסייע לנשים נפגעות אלימות. בכך מעניקה ריטה השראה לחברה הישראלית כולה'', כתבה הוועדה.

שר התרבות טרופר: "ריטה היא דוגמה ומופת בכך שהיא משלבת בין שורשים עמוקים לכנפיים פרושות. מי שעלתה כילדה מטהראן, פילסה את דרכה בעבודה קשה ובהתמדה עד שהפכה לאחת הזמרות המצליחות בישראל אי פעם.

''באמצעות הכישרונות הנדירים שבהם התברכה בשירה, במשחק ובכתיבה, ריטה מחברת בין השורשים הפרסיים לסיפור הישראלי המורכב והיפה. לצד כל אלה, היא גם מקפידה להתנדב ולפתוח את ליבה הרחב בשורה ארוכה של מעשי חסד ונתינה. לתפארת מדינת ישראל", בירך השר.

הטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות, שיתקיים בהר הרצל ביום רביעי, ד' באייר התשפ"ב, ה-4 במאי 2022, יעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות".

ביום העצמאות ה-74, מדינת ישראל תצדיע לאזרחיות ולאזרחים, אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר; הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות ודואגים לקירוב לבבות ולתחושת אחדות ישראלית.