עידית סילמן ונשות חומשישיבת חומש

פרסום ראשון: ח"כ עידית סילמן (ימינה) הודיעה היום (ראשון) כי תשתתף בצעדה לחומש ביום שלישי השבוע, זאת לאחר שהוזמנה לצעדה על ידי אתיה דימנטמן.

דימנטמן, אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי סמוך לחומש לפני ארבעה חודשים, כתבה במכתב לסילמן: "שמחתי לשמוע שגם את, כמו אסתר המלכה בשעתה, עזבת חיי נוחות וכבוד והחלטת לבצע צעד משמעותי בשביל להציל את עם ישראל".

"כשבאת לנחם אותי סיפרת בעיניים בורקות על סבא של יהודה שדמותו נוכחת בביתכם", כתבה. "יהודה היה חלק מחבורה נדירה שנמצאת בחומש, חבורת יראי שמים שכל כולה רצון לטוב ולתורה.... החבורה הזו נאחזת בארץ ישראל כהמשך ישיר לעם ישראל הנאחז בארצו לאורך הדורות רק שבימינו המציאות הזויה כי שנלחם בנו הוא לא בריטים או עותמאניים אלא זרע ישראל בעצמו".

היא הזמינה את חברת הכנסת סילמן "לצעוד עם רבבות עם ישראל לחומש בפסח. בחג החירות. להסיר את המצור ולהיות בני חורין אמיתיים בארצנו".

את המכתב מסרה לסילמן קבוצת נשים מחומש שהגיעה היום לביתה של ח"כ סילמן. בין הנשים שהגיעו היתה מירי כהן אשתו של הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש, והדר אנטמן שבעלה נפצע בפיגוע בחומש. נשות חומש הביאו לעידית שי מעוצב הכולל תמונות מאירועי החודשים האחרונים בחומש ועליו כיתוב מתהילים: "עיני בנאמני ארץ לשבת עימדי, הולך בדרך תמים הוא ישרתני".

"זה המקום שלנו. זה מה שהם מנסים, לפגוע בשייכות למקום, בקומה הלאומית", אמרו הנשים לח"כ סילמן. "כשאנחנו אומרים את האמת אנשים מתיישרים עם האמת שלך. ברגע שאת היית נאמנה לעצמך ולאמת שלך, פתאום את רואה ברכה במה שאת עושה".

ח"כ סילמן השיבה: "אני מקווה שזה יעורר את האנשים הנכונים שצריכים לעסוק בנושא. אנחנו חווים מאוד חזק את ההתעוררות מלמטה".

לאחר שהנשים אמרו לח"כ סילמן כי ביום שלישי תתקיים הצעדה לחומש, ח"כ סילמן השיבה מיד: "אנחנו נגיע בעזרת ה'".

בתוך כך, ח"כ סילמן סיפרה על הביקור שלה בחומש יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. כמו כן, היא סיפרה על הקשר שלהם עם הסבא של יהודה, הרב משה דימנטמן, שערך את החופה שלה ושל שמוליק בעלה.

מישיבת חומש נמסר: "אנחנו נערכים לקבלת האלפים שיצעדו אל חומש ויחגגו חירות יהודית אמיתית. אתיה, אחותנו היקרה שהותירה חותם של ברית דמים בחומש, ממשיכה במאמציה המרגשים להצלת הישיבה. יחד עם אתיה ומשפחת דימנטמן ויחד עם אלפים שיצעדו לחומש, נבהיר שעם ישראל בוחר בארץ ישראל. בוחר להיות נאמן ובן חורין ולא להכנס לטרור המשתולל בכל רחבי הארץ".