בנט ונתניהו. ארכיון
בנט ונתניהו. ארכיוןצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט הודף את הביקורת של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, על ההתמודדות עם הטרור ועם ירי הרקטה מרצועת עזה.

בנט כתב בטוויטר: "מר נתניהו, במשמרת שלך המחבלים ירו על תושבי הדרום 13,000(!) רקטות, ביצעו 1,500 פיגועים, שרפו 45,000 דונם של שדותינו, הרגו 238 ישראלים ופצעו 1,700. ואתה? מעביר מזוודות דולרים לחמאס.

"מורשתך: רקטות חמאס על ירושלים, לינצ׳ים בעכו ובלוד. ישראל בלהבות. נכשלת מול חמאס. אנחנו מתקנים", הוסיף ראש הממשלה.

בתגובה לביקורת של בנט אמרו בליכוד: ''בנט, השקט שקיבלת בדרום הוא תוצאה של מבצע 'שומר החומות' שהוביל ראש הממשלה נתניהו וגם את זה הצלחת לקלקל. כשאתה מצייץ על 'המשמרת של נתניהו' אתה שוכח שבתקופה הזאת את היית שר ביטחון וחבר קבינט. תם זמנה של ממשלת החולשה שלך. תתחיל לארוז''.

אמש כתב נתניהו בטוויטר: "חייבים להקים מיד ממשלת ימין חזקה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל". הוא אמר את הדברים על רקע ירי הרקטה מעזה ובעקבות דיווח בחדשות 12 ולפיו ישראל לוקחת בחשבון את נוכחות רע"מ בממשלה כאשר היא מתכננת את התגובה על שיגור הרקטה.

צה"ל תקף הלילה (שלישי) יעדים ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר ישראל. התקיפה התרחשה באזור חאן יונס. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו הלילה מספר רכיבים והשמידו סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה".

עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור, אשר יורט מוקדם יותר הערב על ידי לוחמי הגנה אווירית. צה"ל רואה בחמאס את האחראי למתרחש ברצועת עזה".

מחבלי חמאס שיגרו טיל נ"מ לעבר אחד המטוסים שביצע את התקיפה. גורם ביטחוני אמר כי "מטוסי חיל האוויר טסים תחת הנחת עבודה שיש בידי חמאס טילי נ"מ , זו אינה הפעם הראשונה שהם יורים טילים כאלה לעבר מטוסי חיל האוויר בזמן תקיפה".

בתגובה לירי הרקטה: צה"ל השמיד סדנה לייצור רקטות של חמאסדובר צה"ל

אמש נשמעה אזעקת צבע אדום במספר יישובים במועצה האזורית אשכול. תושבים דיווחו כי שמעו קולות נפץ זמן קצר לאחר ההתרעה. הרקטה ששוגרה מעזה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים.

דובר צה"ל מסר כי "בהמשך לדיווח הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". הירי האחרון של רקטות לעבר עוטף עזה נרשם לפני כחצי שנה.