עולים ליד יאיר
עולים ליד יאירצילום: גרעין יד יאיר

מאות תושבים צעדו אתמול (שני) מהיישוב דולב בבנימין לכיוון "יד יאיר", נקודה אסטרטגית על יד היישוב דולב שבעקבות הסכמי אוסלו נחסם הציר המוביל אליה לתנועת יהודים.

בסיום הצעדה התקיים הפנינג גדול ועצרת סיום בהשתתפות אנשי ציבור.

בעבר היה במקום מאחז עם מספר משפחות שהוקם על שם תושב דולב יאיר מנדלסון הי"ד, שנרצח על ידי מחבלים בנסיעה לביתו בחזרה מירושלים. בחלק מהשנים אף פעלה במקום ישיבה בראשות הרב יגאל שנדורפי.

המקום פונה מספר פעמים במהלך השנים, וכיום תושבים מיישובי האזור מקפידים לשמור על קשר רציף עם המקום בביקורים יומיומיים, ומפעם לפעם מתקיימים במקום אירועים ציבוריים.

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף: "הצעדה הזאת היא חלק מהתעוררות כללית שהתחילה בכל יהודה ושומרון בשנתיים האחרונות. אנחנו עובדים כרגע עם גרעיני התיישבות מאיזורים רבים לקראת מבצע נרחב להקמת יישובים חדשים בכל מרחבי יהודה ושומרון בקיץ הקרוב בעז"ה. אני קורא לציבור מכל היישובים להצטרף למהלך הזה".

יאיר מנדלסון הי"ד
יאיר מנדלסון הי"דדוברות

הרב אליהו האיתן, ממארגני הצעדה: "דווקא בימים אלו בהם ההשתלטות הערבית משתוללת עלינו להתחזק בישוב הארץ ולהעלות הילוך במאבק להקמת ישובים חדשים. אין מקום טוב יותר להקמת ישוב חדש מאשר יד יאיר שאדמותיו נרכשו מהבעלים הערבי לפני מספר שנים".

ממשפחת סלונים שהצטרפה לצעדה נמסר: "מיד כששמענו על הצעדה החלטנו להצטרף, כדי לחזק את האחיזה שלנו בארץ ישראל ולהדהד את הדרישה להקים ישובים חדשים. אנחנו קוראים לכל מי שארץ ישראל חשובה לו להצטרף לפעילות של גרעיני ההתיישבות ולחזק את אחיזתנו בארץ".