איתמר סג"ל
איתמר סג"לצילום: עצמי

שלום לך השר מתן כהנא.

גם אני בעד אחדות, לא רק אתה. כולנו בעד אחדות בעם ישראל. אבל אתה, השר כהנא, בניגוד אלי, הקמת ממשלה שכל כולה התבססה על הדרה ופסילה – פסילה אישית של אדם אחד שזכה לאמון של שלושים מנדטים, פסלתם אותו יחד עם מיליון בוחריו, אתה חלק מפסילה של שותפיך – מרצ וישראל ביתנו שפוסלים את אחינו החרדים – כחמישה עשר מנדטים נוספים, ופסילה של חבריך לקואליציה את בן גביר וסמוטריץ', כלומר פסילה של שישה נוספים.

שים לב השר כהנא, אתה חלק ממשלת ההדרה הגדולה ביותר שהייתה כאן מאז ומעולם ועוד מעז להטיף לנו על אחדות. כמה גדולה הדבשת. קשוט עצמך השר כהנא, ואז אולי קשוט אחרים.

בוא תן לי לחדש לך עוד דבר – אחדות לא עושים רק עם הקיצוניים ההזויים ממרצ ומהעבודה, או עם הבדואים של רע"מ. אחדות זה גם עם אחינו המסורתיים – שלושים מנדטים בליכוד, להם נתתם גט כריתות, אחדות זה גם עם אחינו החרדים – איתם לא היסתת לפתוח במלחמת עולם, ולגדף אותם בכל הזדמנות.



תן לי לחדש לך עוד משהו – אם תלך לביקור בצבא, זה שאתה מדבר עליו כל הזמן כסמל האחדות – תגלה שרוב החיילים שם הם לא החבר'ה של מרצ או רע"מ אלא של הליכוד, של הציונות הדתית, של ש"ס וגם של בן גביר, פעם היו שם גם כמה בוחרי ימינה, נראה לי שלא נותרו עוד רבים.

גם אני בעד אחדות. אין לי בעיה לקבל לממשלת ימין מפלגות ציוניות כמו כחול לבן או ישראל ביתנו, ואפילו יש עתיד. אבל בין גנץ למרצ ורע"מ יש איך לומר, אפעס הבדל. הליכוד, אגב, מעולם לא החרים אף מפלגה ציונית, כחול לבן ויש עתיד ישבו בקואליציה. אתה וחבריך אתם הראשונים שפסלתם, הדרתם, מחקתם והשפלתם ציבורים גדולים בישראל, ביטלתם את רצון הבוחר ולקחתם לבוחרי ימינה את הדבר היקר ביותר שיש לאזרח במדינה דמוקרטית – הזכות להשפיע בבחירות.

אתה מדבר על אחדות, ועל כך שזה כל כך יפה ושאסור לתת למיעוט להרוס את ההרמוניה הזו ולא שם לב שאין לך אפילו רוב בכנסת, וגם הכאילו רוב שלכם בנוי על מפלגה ערבית לא ציונית שמנהלת בימים אלו קמפיין שקרי על הנעשה בהר הבית.

אתה מצטט רבנים בציונות הדתית. נחמד שפתאום נזכרת ברבני הציונות הדתית. מעניין שאת שמותיהם אתה מסתיר, ומתעלם מכך שרוב מוחלט, כמעט כל רבני הציונות הדתית ובהם המבוגרים שבהם וזקני הדור מנדים בתוקף לממשלה הזו ובעיקר לרפורמות הרעות שהעברת ושאתה רוצה להעביר בהמשך.

ובעיקר, אם אתה כל כך בטוח בדרכך, אם אתה כל כך בטוח שהיא הדרך שהעם רוצה, ממשלה עם השמאל הקיצוני והערבים - בכבוד, תן לעם להחליט. ביקשתם את אמון העם כדי להקים ממשלת ימין, נפתלי רצה להחליף את ביבי וטען שהוא הימין שמימין לביבי.

קיבלתם 7 מנדטים והעם החליט שהוא לא רוצה את נפתלי כראש ממשלה. כפיתם על העם ראש ממשלה שהוא לא בחר בו, כפיתם על בוחריכם ממשלת שמאל - ערבים שהם לא רצו. חושבים שהדרך שלכם נכונה? תנו לעם להחליט. כל הנאומים, הפוסטים והדרשות היפות לא יכולות להחליף את בחירת העם שלמרבה ההפתעה לפי כל הסימנים הולך לשלוח אתכם הביתה.