בדרך להפוך למעצמת קימעונאות? חברת "מטא" (פייסבוק לשעבר) הודיעה כי היא מתכוונת לפתוח לראשונה בתולדותיה חנות ענק, בה יוכלו הלקוחות להתנסות ולרכוש מגוון מוצרים מתוצרת החברה.
בין היתר תציע "מטא" למכירה בחנות החדשה שלה את ערכת המציאות המדומה Quest 2, המשקפיים החכמים ומכשיר שיחות הוידאו שלה Portal.
החנות, שתיפתח בקמפוס החברה בקליפורניה, תיקרא Meta Store ותתפרס על גודל של 145 מ"ר. הלקוחות שיגיעו לחנות ויתרשמו מהמוצרים החדשים אותם מציעה מטא, יוכלו לרכוש אותם גם באתר "מטא" שיציג לשונית חדשה לרכישת מוצרים.
פתיחת החנות הפיזית הראשונה היא חלק מהתוכנית של "מטא" לבנות עולמות וירטואליים אותם היא מכנה "מטאברס".
על פי החזון של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בעולמות הוירטואלים שתייצר החברה יוכלו המשתמשים לקיים אינטראקציה אחד עם השני, לשחק ולעבוד. בהצהרה שפרסם על פתיחת החנות החדשה אמר צוקרברג כי "הדרך הטובה ביותר להבין מציאות מדומה היא לחוות אותה. בחנות Meta Store החדשה, כל אחד יכול להדגים אפליקציות פופולריות בערכת המציאות המדומה Quest 2 ולהקרין את מה שאתה חווה על קיר גדול כדי שהחברים שלך יוכלו לראות".
בחודשים האחרונים מנסה "מטא" להציע שירותים ואפליקציות חדשים למשתמשיה על מנת להתמודד מול התחרות המציבות לה רשתות חברתיות אחרות, ובעיקר טיקטוק. לאחרונה פורסם כי פייסבוק איבדה בפעם הראשונה משתמשים ברבעון האחרון של שנת 2021, מה שהוביל גם לצניחה משמעותית בערך מניות החברה.