גרמניה. אילוסטרציה
גרמניה. אילוסטרציהצילום: iStock

קרן רוזה לוקסמבורג תארח במשרדיה בתל אביב בערב יום העצמאות של מדינת ישראל אירוע "נכבה" בקריאה ל"דה ציוניזציה".

מדובר בקרן החוץ פרלמנטרית של מפלגת השמאל הרדיקלית הגרמנית "די לינקה". הקרן מתוקצבת על ידי ממשלת גרמני.

את האירוע תקיים עמותת "זוכרות", שמטרתה להעמיק את מודעות הציבור היהודי בישראל לנכבה. "כבכל שנה, הקהילה שלנו תתכנס בערב יום העצמאות של מדינת ישראל, המדינה שקמה על חורבות חייהם של מאות אלפי פלסטיניות ולפלסטינים ועדיין מונעת מהם לשוב הביתה", נכתב בפרסומים לאירוע. "ניפגש כדי לזכור וגם כדי לחשוב קדימה".

"נתיישב למעגל שיחה על אקטיביזם, לקיחת אחריות ואיך להשתמש בדמיון כדי לפלס את הדרך קדימה למציאות של שיבה, דה ציוניזציה, צדק ושלום", נאמר.

מי שעתידים לדבר באירוע במשרדי הקרן הגרמנית ברחוב רוטשילד בתל אביב הם, בין השאר, ד"ר נורמה מוסי, ד"ר חנה ספרן, יוסף.ה מקייטן ועוד.

שי גליק מנכ"ל 'בצלמו' מסר: "מדובר בטירוף. במקום שממשלת גרמניה תכבד את מדינת ישראל היא ממשיכה לחתור תחתינו. יום העצמאות של ישראל זה יום שנועד לחגוג את החירות שלנו שעלתה לנו בדם יקר אחרי ששילמנו את כוס התרעלה בגרמניה. אנחנו דורשים מממשלת גרמניה להורות על ביטול הערב הזה וכל פעילות נגד ישראל. אני קורא לשר החוץ להתערב ולהסביר לשגריר גרמניה בישראל שנחצה קו אדום במימון וקיום הערב הזה על ידי ממשלת גרמניה".

מתן פלג יו''ר תנועת 'אם תרצו' מסר: ''לפני 80 שנה הם קראו יהודים החוצה, עכשיו הם קוראים ציונות החוצה. הגרמנים לא למדו דבר מההיסטוריה. אף אחד לא מתרגש מהמילים היפות של ממשלת גרמניה, בשעה שכספי המסים דרך הקרנות המפלגתיות משמשים להסתה נוראה ומימון ארגונים חתרניים וקיצוניים שמטרתם להבאיש את ריחנו בעולם ולפגוע בחיילי צה''ל. בעבר העם הגרמני ניסה לחסל את העם היהודי באמצעות כוחות צבאיים ומחנות השמדה. היום הכסף הגרמני משומש לחיסול המדינה היהודית מבפנים. ההיסטוריה לא תסלח לכם, אנחנו בטח שלא נסלח ולא נשכח''.