אופיר כץ
אופיר כץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון פגרה מיוחד בעקבות בקשתם של 25 חברי כנסת מהאופוזיציה.

ח"כ אופיר כץ מהליכוד נתן דוגמאות לבעלי עסקים שספגו לדבריו מכה כלכלית קשה בעקבות גל האומיקרון ונשארו בלי סיוע ובלי גב.

"בזמן שהעצמאים מתאוששים ומנסים לשקם את העסק מהתקופה הקשה הם ממשיכים להיגרר למטה עד שאין לאן. ב-28.2 הודעתם שיש תוכנית והתחייבתם לסייע לעצמאים, אבל עד היום העצמאים לא ראו שקל. העצמאים גוססים כבר חודשים ואתם בממשלה יושבים על האולימפוס. הבאתם תוכנית קמצנית, מחוררת ומלאה במוקשים", האשים כץ.

ח"כ כץ מנה את תחלואי התוכנית ואמר כי אוכלוסיות שלמות נענשות מטעמי חיסכון. "אנחנו נתמוך בתוכנית, אבל נלחם בכל כוחנו לשנותה, כי ציבור העצמאים זקוק לזה כמו חמצן. לא נוותר ונעשה הכל כדי להשיג את המיטב עבור העצמאים".

ח"כ קרן ברק מהליכוד אמרה: "כשמשבר הקורונה פרץ, אלוהים שמר על מדינת ישראל ואזרחיה, כי אנחנו היינו על הגה השלטון. אם זה היה קורה חלילה וחס בימים האלה של הממשלה הנוכחית לא היה פה כלום – לא עצמאים ולא שכירים. כבר בימים הראשונים טיפלנו בשכירים עם חל"ת; אנחנו לא הפקרנו אף מגזר כי אנחנו ניהלנו מדינה, וניהלנו כלכלה כששם המשחק הוא ודאות. התוכנית של הממשלה הנוכחית היא אות מתה".

השר חמד עמאר מישראל ביתנו השיב: "ביום ראשון אנחנו מביאים לוועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק לסיוע לעצמאים. אני מאמין שנצליח להעביר ושהיא תגיע כבר ביום שני לכנסת, והקואליציה והאופוזיציה יתמכו בהצעת החוק כדי להביא את הסיוע לעצמאים. אני מאמין שנצליח להעבירה בקריאה שניה ושלישית כמה שיותר מהר, כי המטרה שלנו לתת סיוע לעצמאים. מאז גל האומיקרון הממשלה הכינה תוכנית חסרת תקדים בסכום של 4 מיליארד ₪. התוכנית כללה בין היתר: גידול משמעותי במענק העבודה, הטבות מס למשפחות צעירות עובדות, הגדלת הסבסוד לצהרונים וצעדים להפחתת מחירים. כמו כן הופחת מחיר הבלו ב-50 אגורות בצעד שעלותו מיליוני שקלים".

ח"כ ישראל כ"ץ מהליכוד קרא לראש הממשלה נפתלי בנט לנצל את כנס הפתיחה עם חזרתה של הכנסת מפגרת החורף ולהודיע על התפטרות מתפקידו. "אני קורא מכאן לרה"מ נפתלי בנט להודיע על שהוא נוטל אחריות, ולמען האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ולמען השמירה על הדמוקרטיה – הוא מתפטר מתפקידו ומאפשר לנשיא המדינה להטיל על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להרכיב ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית, בהתאם לרצון הציבור ולטובת המדינה וכדי להימנע מהליכה לבחירות נוספות. במידה שלא יעשה כן אני קורא לחברי הכנסת לקבוע תאריך מוסכם לבחירות שבהן הציבור יכריע". עוד אמר כי הממשלה לא מאפשרת למשטרת ישראל לפעול באופן חופשי לאכיפת החוק והסדר בהר הבית וכי מנסור עבאס מאיים פוליטית להפיל את הממשלה אם לא תמנע מאכיפת החוק.

ח"כ קטי שטרית מהליכוד אמרה: "במקום להתקדם ולהנהיג, הממשלה הזאת מפנה את ראשה לאחור ואומרת 'אבל ביבי, אבל ביבי'.. מתי תעשו כבר משהו מבלי להכניס את המשפט 'אבל נתניהו'. לא הגיע הזמן להמשיך ולהגיד 'אנחנו עכשיו נמצאים פה, להתבגר ולקחת אחריות?".

עוד אמרה: "זוהי ממשלה שפוגעת בביטחון וביהדות. זוהי ממשלה שמושתתת על שנאה, שמרכיב אותה השמאל החדש שכמותו לא היה בישראל. זוהי ממשלה הבזבזנית ביותר שהמדינה משלמת כל שקל ושקל עבורה. זוהי הממשלה המאותגרת והמסוכנת ביותר. הממשלה הכי פחות יהודית והכי פחות ציונית והכי פחות דמוקרטית ולמען עתיד מדינת ישראל אני מתפללת לסיומה של הממשלה הזאת".

שר הדתות מתן כהנא (ימינה) השיב: "הדיון הזה הוא מוזר ומיותר. ביום ראשון הקרוב הכנסת תחזור לקדם חוקים עבור מדינת ישראל. בין היתר, נמשיך את הטיפול בפשיעה בחברה הערבית על ידי החמרת ענישה ונסדיר את סוגיית כלי הירי. טובת אזרחי מדינת ישראל עומדת לנגד עיניכם- חברי האופוזיציה, ואני משוכנע שתצביעו בעד".

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר לפני שחתם את הדיון, מספר מילים לזכרו של חכ"ל אילן גילאון שנפטר אתמול: "רוחו ונשמתו של אילן יהיו חסרים בבית הזה ובמדינת ישראל".