שלמה פילבר
שלמה פילברצילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הגיע הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים.

סנגורו, עו"ד בעז בן צור, החל לחקור את עד המדינה שלמה פילבר, לאחר שאתמול סיים לחקור אותו ז'ק חן, המייצג את בעל השליטה בבזק לשעבר, שאול אלוביץ'.

במהלך החקירה הנגדית, בן צור ינסה להטיל ספק בדבר קיומה של "פגישת ההנחיה", שבה לטענת הפרקליטות הורה נתניהו למנכ"ל משרד התקשורת לשעבר להיטיב עם בזק ואלוביץ'. בן צור צפוי לחקור את פילבר במשך ישיבות ארוכות, וייתכן שהוא יבקש מהשופטים אף 10 ימי דיונים.

בן צור הקרין סרטון מחקירתו של פילבר ברשות לניירות ערך, שם פילבר סיפר לחוקרים: "הוא (נתניהו) נתן לי יד חופשית. בתחילת הדרך הוא נתן לי שתי הנחיות: אחת, תשאיר את התחרות שם (השוק הסיטונאי); שתיים, אל תעלה מחירים. כל השאר, תעשה מה שאתה חושב''.

בסרטון נוסף מהחקירה סיפר פילבר: "הוא (נתניהו) אמר לי משפט אחד כשנכנסתי אליו: טלקום לא מעניין אותי, יש לי כל מיני פניות- אני מפנה אותם אליך, אני לא חייב כלום לאף אחד, תעשה מה שאתה מבין שהכי טוב. תמשיך את התחרות ואל תעלה מחירים. זו פחות או יותר כל התורה על רגל אחת".

''אני אומר לך באמת עכשיו, אני אומר את זה כי זה כל הזמן מרחף באוויר- בעניין הזה של אלוביץ נתניהו לא אמר לי מילה. באמת, הוא לא אמר לי מילה'', אמר פילבר בחקירתו.

עו"ד בן צור מציג את דברי פילבר במשטרה: "ברור לי שמהיום הראשון אתם חושבים שנתניהו שלח אותי לאלוביץ'. אבל אני הסברתי 80 אלף פעם - פעלתי לפי שיקול דעת מקצועי".

בן צור: "בחקירה החוקרים אומרים לך שהייתה הנחיה של נתניהו. החוקרים אומרים לך 'איתן צפריר (ראש מטה משרד התקשורת בזמן כהונת נתניהו. ג"מ) אישר'. מה את מבין בזה?"
פילבר: "שנתניהו אמר לעשות את הדברים, זה תרגיל חקירה".
בן צור: "זה לא מצחיק, האם אתה יודע שזה שקר גס?"
פילבר: "לא. הנחתי לאורך כל הדרך שהמדינה לא ממציאה דברים, לא פותחת בחקירה נגד ראש ממשלה והופכת את כל המדינה בלי שיש לה ראיות מבוססות".
בן צור: "איימו עליך בחקירות?"
פילבר: "הרבה".

בן צור: "הוא יושב לידך 40 סנטימטר?"
פילבר: "זה קצת מאיים".
בן צור: "זה מה שהם רוצים שאתה תגיד?"
פילבר: "נכון, במילים שלי. מתנפלים עליך במשך שעות, זה יוצר תחושה של בלבול ומחנק, מאוד לא נוח".
בן צור: "ואתה אומר שלוש פעמים 'אני לא זוכר שהיה דבר כזה'. נכון?"
פילבר: "נכון".
בן צור: "בווידאו אתה עושה תנועות עם הראש. כשהוא אומר לך 'אז תיזכר', אתה עושה תנועה של 'תכניס לך למוח'".
פילבר: "הרגשתי שבכוח הם מנסים לדחוף לי מילים לפה".

פילבר: שמו לי צלב על הגב
עו"ד בן צור: שמו לך צלב על הגב שהמטרה היא?
פילבר: ראש הממשלה.
בן צור: שמו לך צלב וצריך להביא את הראש של נתניהו?
פילבר: מחפשים את אחד האנשים הקרובים. חשבו שאני הקופסא השחורה שברגע שיביאו אותו כל העולם יתגלה בפניהם.