רן כוכב
רן כוכבצילום: Flash90

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב מגיב לאירוע בו נהרגה כתבת רשת אל ג'זירה שירין אבו עאקלה ודוחה את הטענות הפלסטיניות שהיא נפגעה באופן ודאי מאש צה"ל.

"מסתובב סרטון פלסטיני שבו הם צוהלים מפגיעה בחייל, אני יכול לדווח שלשמחתנו אין נפגעים לכוחותינו ויכול להיות שהם עצמם פגעו בפלסטינית. היא הייתה עם אפוד כמו של חיילים. מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה - היא לא בדוקה. אנחנו הצענו לפלסטינים חקירה משותפת והם לקחו את הגופה, יכול להיות שהם יודעים למה הם מסרבים לחקירה משותפת כזו", אמר כוכב בראיון ל-103FM.

לטענתו, בעקבות סירוב הפלסטינים לחקירה משותפת, "הם יכולים להאשים את מי שהם רוצים, מכיוון שהאמת היא לא נר לרגליהם".

הוא הוסיף, "אני רוצה להסביר את הסיטואציה, עשרות חמושים יורים לעבר מי שהם חושבים שהם חיילי צה"ל, כשהפלסטיני הלא מעורב או הפלסטינית בג'נין שלא מעורבת נמצאת בתוך אותן חוליות, ולוחמי צה"ל יורים לעבר מקורות הירי, ייתכן שמישהו שנמצא ליד חמוש ייפגע. זה לא שהפלסטינים החמושים בצד אחד של המגרש, צה"ל ולוחמיו בצד השני והעיתונאים נמצאים בטריבונה על הספסל - זה לא המצב. העיתונאים הפלסטינים, האזרחים הבלתי מעורבים, ביניהם גם נשים וילדים, מאחוריהם מסתתרים החמושים הפלסטינים, נמצאים יחד עם המחבלים הפלסטינים, לכן כשיורים, גם אם מנסים לעשות את זה באופן מדויק, יכולים להיפגע אנשים בלתי מעורבים. אנחנו עושים את הכול כדי שזה לא יקרה".