שלמה פילבר
שלמה פילברצילום: אורן בן חקון, ישראל היום

הסתעפות נוספת במשפט נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר ממשיך להעיד היום (רביעי) במסגרת החקירה הנגדית שעורך עו"ד בועז בן צור, סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

הדיון עסק במה שמוגדר 'פגישת ההנחייה' בין פילבר בעת שכיהן בתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת ובין בנימין נתניהו בעת שכיהן כראש הממשלה.

פילבר אמר כבר בתחילת עדותו: "לאורך כל החקירות אמרתי אמת מתוך הזיכרון שהיה לי באותו זמן, לפעמים הוא לא היה מלא".

עו"ד בן צור שאל את פילבר לגבי תנועת יד של נתניהו, שעל פי כתב האישום היוותה סימן עבור פילבר לכך שעליו לפעול כדי לסייע לבזק. "כשאני אומר שנתניהו אמר 'יש הרבה פניות, אני לא חייב לאף אחד' - זה תיאור של מה שאני מבין מתנועת היד של נתניהו בזמן אמת. יש לי את הזכרון הצילומי של ראש הממשלה עם היד. זאת הפרשנות שאני נתתי אז לתנועת היד".

הוא ציין כי הבין את תנועת היד של נתניהו כמו שתיאר בחקירה לפני שנחתם איתו הסכם עד מדינה, ובעצם באותה עת חשב שנתניהו אמר לו שהוא לא חייב לאף אחד כלום ולא צריך לעזור לאף גורם. פילבר הוסיף כי ברגע שהחוקרים הציגו לו ראיות שונות, פירש את תנועת היד באופן שונה.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן תהתה לפשר השינוי המשמעותי ואמרה כי נראה שלכאורה מדובר בשינוי גירסה.

"לא שיניתי את גרסתי", התעקש פילבר ונענה בידי השופטים, "אדוני אמר 'הכול אמת', עכשיו יש תוספת. אדוני אומר דברים ממש הפוכים מאתמול. נשאלת על כך בצורה מפורשת".