ח"כ ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלרצילום: ערוץ 7

היערכות מירון והפולמוס ברחוב החרדי: ח"כ ישראל אייכלר הלין על התנהלותה של המדינה במירון וטען כי ההיערכות במתכונתה הנוכחית יוצרת רתיעה בקרב מתפללי הציבור החרדי מלעלות למירון.

"יש המון המון כאב, גיסי נהרג שם ויש לי צמרמורת שאני מדבר על הנושא הזה", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'. "אבל מה שברור שלבוא ככובש ולהביא תמונה של אוטובוס של שירות בתי הסוהר זה אמירה הכי מקוממת ולא ברורה.

"אני בעד לעשות כל דבר שבעולם כדי שלא תיפול שערה משערות ראשם של העולים למירון".

לדבריו, אדמו"רים רבים לא יעלו למירון השנה. "אני אגיד שמי שעשה את הדברים האלו כבר גרם שהרבה אדמ"ורים לא יצאו למירון, אלפי אנשים יימנעו כדי לבוא להילולא. הם לא עשו כלום, לא הכינו תשתיות ואת כל מה שהיו צריכים לעשות במשך שנה שלמה. שש עשרה אלף איש לא יוכלו להגיע. הם רק יצרו חרדה לאנשים, הרבה אנשים לא רוצים להגיע בין האוטובוס של העצורים".

"אני יכול להגיד מה הם לא עשו הם היו צריכים לסלול שבילים ומעברים. עד לפני חמישים שנה לא היו שוטרים בכלל היו אוהלים. אי אפשר להשוות אבל צריך להתאים לפי המצב שמשתנה, מה שהם עשו עכשיו זה רק הגבלה, חוץ מזה לא עשו כלום.

"לא הכינו מעברים ומעגלים, כשיש חסימה כמו בוורידים, בהנהגת הציבור, אם אתה נותן לזרום שיהיה פתוח המעברים שיהיה פתוח, אבא שלי היה עומד ומזהיר. מסלולי הליכה שהציבור יעבור ויזרום כך לא יקרה כלום. בעזרת ה' שכולם יזכו לעלות ולהתפלל ביום קדוש זה".

בדבריו התייחס לאקלים הפוליטי הנוכחי וטען כי הפער בין הקואליציה לאופוזיציה גדול משנדמה. "כך נראית ספינה שמטלטלת, כך נראית טביעה וכך טבעה של טביעה. זרקו את יום טוב כלפון למים כדי להציל וליצב את הספינה. אבל בוא נגיד משהו ששמעתי לפני שנה ושמעתי גם בשבוע שעבר יש מרכיב שאף אחד לא מדבר עליו. ישנם מנדטים של אחמד טיבי וחבריו, שאומרים אנחנו נגד הממשלה הזאת אנחנו לא ניתן את התענוג לנתניהו סמוטריץ' ובן גביר להקים ממשלה".

"ביום שהם ירצו בחירות, הם יהיו איתנו ויכריעו את הממשלה. כל הדיבורים של ממשלה חילופי זה הטעייה של הציבור, יש לנו 55 מנדטים בלבד עם סילמן אבל שום דבר לא נצליח כי המשותפת לא איתנו. הם יחליטו, אחמד טיבי ואוסמה סעדי הם יחליטו, אתה מבין כך נראית מדינת היהודים".

על חגיגות יום ההולדת של יו"ר הסיעה משה גפני אמר אייכלר: "אחרי שחיתנתי את הבן הבכור שלו, אמר לי מישהו חכם שהיה עורך עיתון המודיע – תשמור את האירועים האישיים שלך לעצמך. אני לא עושה ימי הולדת אבל לא הייתי מזמין. אגב, זו זכותו. חברי כנסת הם שתדלנים שחייבים ליצור קשרים עם כל מי שיכול לעזור להם".