עידית סילמן
עידית סילמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחטף לילי של מפלגת ימינה נגד ח"כ עידית סילמן שפרשה מהקואליציה.

בימינה הודיעו הלילה (שלישי) במליאת הכנסת כי החליטו להדיח את ח"כ סילמן מחברותה בוועדת הכנסת ואת מקומה תמלא ח"כ שירלי פינטו.

בנוסף, פינטו תמונה לחברה בוועדת הבריאות שבראשה עומדת סילמן, רמז לצעד הבא של המפלגה - העברת ראשות הוועדה לידי מי שנאמן לראש הממשלה נפתלי בנט.

גורמים בימינה אמרו כי מדובר ברמז לסילמן לפיו אם תצביע נגד הקואליציה או הממשלה, יפעילו נגדה סנקציות לרבות הדחתה מראשות ועדת הבריאות והכרזתה כפורשת.

המהלך מגיע על רקע התקרית שהיתה אתמול בין בנט וסילמן. ראש הממשלה סילק את חברת הכנסת מישיבת סיעת ימינה אחרי שסירבה להתחייב שתתמוך במינויו של מתן כהנא לשר הדתות. חברי הכנסת של ימינה נשארו לישיבת תיאום בלעדיה ולא פצו פה מול התנהלותו של בנט. רק בחדרי חדרים הסכימו חברי כנסת מתוך הרשימה להביע מורת רוח מהתנהלותו בסיעה ומתחו ביקורת חריפה.

בנט שאל את סילמן: ''במה מתבטאת החברות שלך בימינה?''. סילמן אמרה לבנט: ''כולם פה חברים שלי ואני משתפת עם כולם פעולה אני חלק מסיעת ימינה. אני מייצגת את העמדות של ימינה''.

בנט: ''לא מביך אותך להיות פה? מה תצביעי על מינוי כהנא?''. סילמן: ''נדבר על זה''. בנט: ''אז תצאי מכאן''.

לפני כן השמיע שר האוצר ליברמן איום מרומז לסילמן, והציע לה לתמוך בהעברת תקציב המדינה. "לא חושב שהיא תרצה להיות מוכרזת פורשת או שיקחו לה את ראשות ועדת הבריאות, אז אני חושב שנוכל להעביר תקציב", אמר ליברמן.