ל"ג בעומר מירון
ל"ג בעומר מירוןצילום: עדי גפן/TPS


אליהו ארנד, יועצו של פרויקטור מירון התייחס הבוקר להכנות להילולא והודה כי למעלה ממחצית מהציבור שהיה בשנה שעברה במירון - לא יצליח להגיע השנה.

"מאוד כואב לי שלא כל מי שרצה יוכל להגיע. נכנסנו לתפקיד מאוחר מאוד ולמרות זאת ב-3-4 חודשים התחילו לעבוד מסביב לשעון להכשיר את המתחמים שיהיו בטיחותיים ביותר ורחבים ביותר. בשנים עברו היו כ-240 אלף איש בסך הכל, השנה יגיעו יותר ממאה אלף איש", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

ארנד הדגיש: "אני מבין את הכאב של מי שרצה לקיים אירועים מחוץ למתחם ההר, ניסינו לעזור ולסייע ופעלנו מסביב לשעון. בנינו חניון בהשקעה של מאות אלפי שקלים לטובת אותם מתחמים אבל לצערנו זה לא יצא לפועל".

הוא הבהיר כי הפעם, "מיד אחרי הילולא יצטרכו להתחיל לעבוד על ההילולא הבאה. למרות שהפרויקטור מונה לפני 3-4 חודשים הגענו למספרים גדולים בהרבה ממה שדובר בתחילה. אנחנו מקווים שעד השנה הבאה יוכשרו מתחמי ענק".

בדבריו התייחס למחאת העדה החרדית ואמר כי רוב הציבור מגיע להתפלל ולשמוח ולא כדי לעורר פרובוקציה.

"חלק גדול מהעדה החרדית יגיעו בצורה מסודרת עם כרטיסים. יש 15% של כרטיסים שקיבלו משפחות נפגעי האסון וחסידויות שביטלו להם את ההדלקות – חלק מהקהילות של העדה החרדית היו צריכים לרכוש באתר כמו כולם. בסופו של יום אני מאמין שרוב הציבור רוצה להתפלל ולשמוח ולא לעורר פרובוקציה".

הוא התייחס לפעילות האכיפה הצפויה: "דיברנו עם מפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון לביא לשמור על איפוק וקור רוח, הוא קשוב מאוד בנושא הזה. ניהול הקהל יהיה בראש ובראשונה בידי הקהל עצמו".