שירין נאטור חאפי
שירין נאטור חאפיצילום: מעוז

שירין נאטור חאפי, מנהלת בית הספר למדעים ולהנדסה אורט לוד, נבחרה פה אחד על ידי ועדת הבוחנים לתפקיד מנהלת אגף א' חינוך ערבי במשרד החינוך.

שירין תהא האישה הראשונה אשר תאייש תפקיד זה. היא תקדם את היעדים המרכזיים של מערכת החינוך הערבית ובהם הטמעת תהליכים של חדשנות פדגוגית, השבחת איכות ההוראה, צמצום פערים לימודיים, חיזוק ההיבטים הרגשיים והחברתיים של התלמידים.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"לית המשרד דלית שטאובר ברכו את שירין, וציינו כי שירין מביאה עמה ניסיון עשיר בתחום החינוך, היכרות מעמיקה עם השדה החינוכי ועם הצרכים של האוכלוסייה הערבית.

"יש לה יכולות מוכחות בתחום הניהול, בהובלת תהליכים חינוכיים רוחביים, ובשינויים חברתיים. מהלכים אלה התבצעו לאורך כל הדרך בשותפות של כלל האוכלוסיות יהודים וערבים. במלאכתה ובמנהיגותה היא הוכיחה הלכה למעשה מהם חיים בשותפות", אמרו שאשא ביטון ושטאובר.

השרה והמנכ"לית הוסיפו כי אין להן ספק, שכל אלה יהוו מסד איתן שיסייע לשירין בהתמודדות עם האתגרים המורכבים והגדולים הניצבים בפנינו, ובהובלת היעדים של מערכת החינוך הערבית.

לשירין ניסיון ניהולי עשיר ושורה ארוכה של הישגים בתפקידים השונים בהם כיהנה. לאורך העשור האחרון כיהנה כמנהלת בית הספר הערבי למדעים ולהנדסה "אורט לוד" וחברת הנהלה בבית הספר אורט ע"ש זייל לוד. נוסף לזאת, שירין מילאה שורה של תפקידים ציבוריים, בהם: חברה בוועד המנהל במכון דווידסון למדע, חברה בוועד המנהל בחברה למתנ"סים, חברה בוועד מנהל ברשות השידור, וחברה בוועד המנהל בקרן לפיתוח לוד.

שירין היא בוגרת תכנית העמיתים של ארגון מעוז, במסגרתה היא הובילה ברשויות המקומיות בחברה הערבית תהליכים אסטרטגיים שנועדו לקידום מערכת החינוך ברשויות אלה.

לאורך עבודתה זכתה שירין במספר פרסים, בהם פרס "אות האבירות" מטעם מרכז פרס לשלום, פרס מנכ"ל רשת אורט ופרס חינוך לשותפות. היא בעלת תואר ד"ר לשם כבוד ממכון וייצמן למדע, ובעלת תואר שני (MA) ותואר ראשון (BA) בשפה וספרות ערבית מאוניברסיטת בר אילן.