השרה שקד
השרה שקדצילום: ערוץ 7

ועדת השרים לענייני פנים שירותים ותכנון בראשות השרה איילת שקד התכנסה היום (ראשון) וקיבלה החלטה על אישור שני קווים מתוכנית המטרו בגוש הדן. בנוסף הכריזה ועדת השרים על עשרה מתחמים מועדפים לדיור שיקודמו בותמ"ל.

הועדה דנה ואישרה עשר תוכניות ארציות וביניהן האישור ההיסטורי של קווי המטרו M3 וחלקו הדרומי של קו המטרו M1. מדובר במקטעים הראשונים של התוכנית המגיעים לאישור בממשלה כאשר בחודשים הקרובים צפויה הממשלה לאשר מקטע נוסף של המטרו.

בנוסף, אישרה הממשלה עדכון לתוכנית המתאר הארצית תמ"א 35, הכוללת עדכון של מדיניות הציפוף במגזר העירוני בישראל. לצד תוכניות משמעותיות אלו אישרה ועדת השרים בין היתר, תוכניות לאנרגיה מתחדשות, תשתיות ופיתוח כבישים אשר יובילו להקלה בדרכים ולשיפור הנגישות לתושבי לב הגליל ויישובי בנימין.

ועדת השרים הכריזה על עשרה מתחמים מועדפים לדיור אשר יקודמו במסגרת הועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) וצפויים לכלול כ-20,000 יח"ד.

בין המתחמים ישנם ארבעה מתחמי התחדשות עירונית כאשר לראשונה בותמ"ל יקודם מתחם התחדשות עירונית בבאר שבע. בנוסף הוכרזו מתחמים גדולים ומשמעותיים בשדרות, על שטח של כ-3,000 דונם עליהם צפויים להבנות 4,200 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה אשר יאפשרו את משך צמיחתה של העיר, בנוסף מקודמים מתחמים משמעותיים באבן יהודה – שכונת הפארק והרחבה צפונית של המועצה המקומית להבים.

שקד אמרה כי "מדובר באירוע משמעותי, אישור ראשון לקווי מטרו במדינת ישראל, לצד זאת אנו ממשיכים בתנופת התכנון בותמ"ל בדגש על אזורי הביקוש, בפיתוח שכונות חדשות באבן יהודה, שדרות ולהבים".

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר הוסיפה, "לאחר עשרות דיונים ומאות התנגדויות שקיים מינהל התכנון, אושרו היום שני קווי המטרו הראשונים. מינהל התכנון עמד ועומד בלוחות הזמנים והניח את התשתית הסטטוטורית, וכעת המשימה מוטלת על גורמי הביצוע".